هزار و ۱۰۰حلقه لاستیک بین کامیون داران خوزستان توزیع می شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: یک هزار و ۱۰۰حلقه لاستیک جدید برای کامیون داران به اداره کل راهداری تحویل داده شده که به زودی توزیع آن در استان آغاز می شود.

به گزارش ایرنا امید بن عباس پنجشنبه در شورای تنظیم بازار استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: تا کنون سه هزار و ۲۰۰ حلقه لاستیک بین کامیون داران خوزستان توزیع شده است، هر چند با توجه به تعداد زیاد خودروهای حمل و نقل در استان لازم است که سهمیه لاستیک خوزستان افزایش یابد.
وی گفت: به دلیل ترانزیتی بودن جاده های خوزستان بالغ بر ۱۴ هزار خودروی سنگین حمل و نقل در استان وجود دارد که سهمیه لاستیکی که به استان اختصاص می یابد جوابگوی این تعداد خودرو نیست ضمن اینکه دستگاههایی چون نیروی انتظامی و مرزبانی نیز درخواست سهمیه لاستیک دارند.
بن عباس در ادامه این نشست با اشاره به تامین کالاهای مورد نیاز بازار شهرستان های استان افزود: نحوه توزیع بر تامین کالاهای مورد نیاز بازار موثر است و فرمانداران شهرستان ها باید بر اساس بخشنامه ستاد تنظیم بازار استان کالاهای اساسی را در شهرستان ها توزیع کنند تا با کمبود کالا در برخی مناطق مواجه نشویم.
در ادامه این نشست معاون فرماندار شوش بیان کرد: بالغ بر یک هزار کامیون در شهرستان شوش کار حمل و نقل را انجام می دهند و از تیر ماه امسال تا کنون تنها ۱۳۶ حلقه لاستیک سهمیه این شهرستان بوده است که با کمبود در این بخش مواجه هستیم.
عبدالحسن آل کثیر با اشاره به بحث وضعیت کالای اساسی در بازار این شهرستان بیان کرد: کمبود کالای اساسی در شهرستان شوش وجود ندارد اما قیمت کالاها بسیار گران شده است و همین موضوع به مردم فشار وارد کرده است.
وی گفت: از دیگر مشکلاتی که در این شهرستان وجود دارد اعتراض کامیون داران حمل و نقل آرد نسبت به پایین بودن کرایه هاست و انتظار افزایش قیمت کرایه ها را دارند.
فرماندار شهرستان کارون افزود: شهرستان کارون ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و چهارمین شهرستان پر جمعیت استان است و باید توزیع کالا در مناطق مختلف این شهرستان بر اساس جمعیت باشد تا دچار کمبود کالا در برخی از نقاط این شهرستان نشویم.
معصومه خنفری ادامه داد: مناطق اسلام آباد، شکاره ، کانتکس، مشعلی، کوی نخلستان جزو شهرستان کارون هستند اما چون در سرشماری ها جزو شهرستان اهواز محسوب شده بودند، سهمیه اش را به اهواز داده اند و توزیع کالا در این مناطق انجام نمی شود و با کمبود شدید سهمیه مواجه هستیم.
وی گفت: بر اساس گزارش ستاد تنظیم بازار ، هر شهرستان باید عامل و مباشر گوشت به ستاد تنظیم بازار معرفی کند تا بتواند گوشت و مرغ را با نرخ دولتی دریافت و توزیع کنند، که شهرستان کارون سه عامل معتمد معرفی کرده است اما با توجه به جمعیت این شهرستان، سه عامل پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.