لزوم حمایت وزارت بهداشت از وضعیت بیمارستان جانبازان خوزستان

عصر جنوب: مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: بیمارستان جانبازان استان، گنجایش ۲۰۰ تخت را نیز دارد، اما این موضوع منوط به مجوز وزارت بهداشت و درمان و اعتبارات بیمارستان دارد.

عبدالرضا فرجیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری و مراسم افتتاحیه بخش کار درمانی بیمارستان بوستان اهواز اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان بوستان یک بیمارستان تک تخصصی است و درآمد چندانی ندارد که بتواند در سایر زمینه‌ها بسترسازی کند و طرح‌های توسعه کمی و کیفی بیمارستان را انجام دهد، لذا نیازمند اعتبارات عمرانی برای این موضوع است.

وی افزود: امیدواریم بتوان برای نگهداری بیماران جانباز در این بیمارستان همچون سنوات گذشته از کمک ارگان‌ها و به خصوص استانداری خوزستان استفاده کرد.

فرجیان گفت: در سال جاری با توجه به محدودیت بودجه، اعتبارات چندانی به بیمارستان اختصاص داده نشد و بر اساس شاخص‌های توزیع اعتبارات متاسفانه این بیمارستان جزو مراکز درمانی وزارت بهداشت به شمار نمی‌آید و از این قبل از اعتبارات این وزارت نیز محروم است.

* استاندار خوزستان حمایت کند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تصریح کرد: استاندار خوزستان باید عنایت ویژه‌ای به بیمارستان جانبازان داشته باشد و از اعتبارات مازاد درآمد و سایر اعتبارات متفرقه به این بیمارستان کمک کند که خدمات بهتری به جانبازان در این مرکز صورت گیرد.

وی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس نیز یکی از کمیته‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاس از خانواده‌های شهید و ایثارگران، برپایی نمایشگاه‌های آثار شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی است.

* ۳۵ هزار جانباز در استان خوزستان وجود دارند

فرجیان عنوان کرد: در کل کشور تنها هشت استان دارای بیمارستان اعصاب و روان جانبازان است که استان خوزستان یکی از این استان‌ها بوده و این بیمارستان نیز جزو بهترین بیمارستان‌ها در این زمینه است.

این مسئول ادامه داد: این بیمارستان رتبه یک کشوری را داراست و عقب‌ماندگی در این بیمارستان وجود ندارد، اما برای اینکه از سایر بیمارستان‌ها در این زمینه عقب‌ماندگی نداشته باشیم نیازمند اعتبارات هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار جانباز در استان خوزستان وجود دارند که حدود ۱۱ هزار این جانبازان بالای ۲۵ درصد جانبازی دارند، گفت: این بیمارستان گنجایش ۲۰۰ تخت نیز دارد، اما این موضوع منوط به مجوز وزارت بهداشت و درمان و اعتبارات بیمارستان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم بخش کاردرمانی بیمارستان بوستان با در مساحت ۱۴۰ مترمربع شامل غرفه‌های معرق‌کاری، گل‌سازی، آموزش زبان خارجه، نقاشی و سالن غذاخوری با اعتبار ۴۰ میلیون تومان افتتاح شد.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.