طنز/ چالش اسکاتلندی از خبر سیما تا رایحه خوش و دلواپسان

عصر جنوب: شهرام شهیدی در اعتماد نوشت:

خبر: مردم اسکاتلند در همه‌پرسی استقلال از بریتانیا شرکت و به جدا شدن از بریتانیا رای منفی دادند.

متن خبر صداوسیما: به گزارش واحد مرکزی خبر ۴۵ درصد از مردم فهیم و باشعور و آگاه اسکاتلند به جدایی این کشور از سلطه بریتانیا رای دادند و به یاری خدا ظرف یکی، دو سال دیگر این تعداد بیشتر از پنجاه درصد می‌شود.

بیانیه ستاد انتخاباتی رایحه خوش مهرورزی: مگر دکتر نگفت بریتانیا جزیره کوچکی است در غرب آفریقا؟ درست که آفریقا شاخ دارد اما شاخ آفریقا را می‌شکنیم. اسکاتلندی جماعت اگر آب را ریخته بود آنجا که دکتر گفت می‌سوزد، الان با فراغ دل به جدایی از شاخ آفریقا رای می‌داد.

اعلامیه ستاد انتخاباتی وزارت داخله افغانستان: چه می‌گویید؟ مگر می‌شود رای‌ها را اینقدر زود شمرد؟ درست می‌شمرید؟ این چه طرز شمردن است؟

اعلام نظر یکی از شهروندان: موقع شمردن آرا کسی خوابش نبرده بود؟ تقاضای ویدیوچک داریم. مسوولان رسیدگی کنند.

یک تحلیلگر روانشناسانه مسائل سیاسی: اصولا درست نیست آدم در انتخاباتی شرکت و به آن نه بگوید. نه گفتن خیلی کار خودخواهانه و زشتی است. آدم یا باید در انتخابات شرکت نکند یا با حفظ ادب و وحدت به سوال انتخاباتی جواب مثبت بدهد.

یک فعال سیاسی: انتخاباتی که زمانش چند بار تمدید نشود، معلوم است که شوخی بوده و صحتش از همین حالا زیر سوال است.

نظریه سیاسی یک معلم ریاضی اصلاح‌طلب: آیا در همه دنیا اقلیت بزرگ‌تر از اکثریت است ؟ در واقع این فرمول همه جا کارکرد دارد که اقلیت > اکثریت؟

بیانیه دلواپسان: ما دلواپسیم که این انتخابات از اساس درست برگزار شده یا خیر؟ چه معنی می‌دهد از مردم یکجا بپرسند دوست داری از جای دیگری جدا شوی یا نه و از مردم سرزمین اصلی نپرسی ؟ انگار یکی بیاید خانه شما مهمانی و کنگر را بخورد و لنگر را بیندازد. بعد از او بپرسند دوست داری بروی خانه خودتان؟ خب او هم می‌گوید نه دوست دارم بمانم. باید از صاحبخانه هم نظرسنجی کنند، ببینند دوست دارد این مهمان سر سفره‌اش بنشیند یا نه. حالا هم باید از مردم کل بریتانیا شامل انگلیس و ایرلند و ولز می‌پرسیدند، دوست دارید اسکاتلند برود خانه خودش یا نه. آن وقت همه می‌گفتند برود، برود .

اعلام موضع گشت ارشاد: هرگونه تقلید از پوشش مردان اسکاتلند موجب برخورد مهرورزانه می‌شود. از ما گفتن بود.

اعلام نظر یک عضو خودسر خودجوش: این سفارتی که از دیوارش رفتیم بالا انگلیس بود یا بریتانیا؟ اسکاتلند هم آنجا بود؟ اسکاتلند همان جایی است که مردانش دامن می‌پوشند؟ بابا جان این‌بار می‌خواهید سفارتخانه‌یی را نشانه بگیرید به ما بگویید چی به چی است ؟ الان بحث دامن پیش آمده عیال ما دیگر ول‌کن‌مان نیست که این دامن کی بود؟


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.