نامه زیباکلام به روحانی درباره رابطه با آمریکا

عصر جنوب: دکتر صادق زیبا کلام در نامه ای به رییس جمهور نوشت: آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکا ستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف ۳۵ سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟ متن نامه را در زیر بخوانید:

بسمه تعالی
جناب آقای دکترحسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه
با سلام و تحیات و آرزوی سلامتی در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل. هنوز پای در رکاب طیاره ننهاده اید که تندروها پیش دستی نموده و از باب اینکه مبادا با رئیس جمهورآمریکا دیداری داشته باشید شروع کرده اند برطبل آمریکا ستیزی کوبیدن و اینکه شما اجازه ای مبنی بر دیدار با اقای اوباما ندارید. آقای رئیس جمهور در زمانیکه ۵ میلیون مردم اسکاتلند آزادانه و در روز روشن پیرامون حق تعیین سرنوشت شان تصمیم می گیرند آیا این انتظار گزافی است که مردم ما در خصوص بخشی از سیاست خارجی کشورشان در راستای ادامه آمریکا ستیزی بتوانند اظهار نظر نمایند؟ آیا معنی انتخابات غیراز این است که از مردم پرسیده می شود آیا با تداوم سیاست های قبلی موافقند یا خیر؟ و آیا مردم با دادن ۱۹ میلیون رای به شما و ۴ میلیون رای به جناب دکتر سعید جلیلی نظرشان را در قبال سیاست های گذشته از جمله آمریکا ستیزی ابراز نکردند؟ خواست و نظر مردم به کنار؛ آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکا ستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف ۳۵ سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟

مردم سالاری دینی را هر طور که تعریف کنیم آیا مردم در این نظام حق ندارند از مسئولین آن بپرسند که این همه هزینه های سنگین که ایران از محل منافع ملی اش برای آمریکا ستیزی می پردازد آنان در کجا و چه زمانی به آن رضایت داده اند؟ نه جناب آقای رئیس جمهور یقین بدانید که کسر قابل توجهی از مردم از تداوم سیاست آمریکا ستیزی بی هدف و ویران کننده منافع ملی کشور بستوه آمده و هیچ همراهی با آن ندارند. یقین بدانید که کسر قابل توجه ایی از ۱۹ میلیونی که بشما رای دادند خواهان توقف دشمنی بیهوده با آمریکا هستند. هر تلاش شما در جهت تنش زدایی با آمریکا و غرب یقینا با استقبال مردم ایران روبرو خواهد شد و این یکی از مطالبات اصلی رای دهندگان به جنابعالی است. ایام بکام باد – صادق زیباکلام – بیست و نهم شهریور یکهزار و سیصد و نود و سه


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.