هدف از راه اندازی خانه امن زنان مطالبه گری اجتماعی زنان است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:سازمان بهزیستی تلاش دارد تا با حمایت روانی و اجتماعی زنان و کودکان در معرض خشونت و خشونت ‌دیده، اقدامات درمانی خشونت گران و نیز کنترل و کاهش همسر آزاری با مشارکت سازمان ‌های مردم‌ نهاد را نهادینه کند.

رضا جعفری روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از خانه امن زنان اهواز در جمع خبرنگاران افزود: بحث حمایت از زنان خشونت دیده و همچنین آموزش مطالبه گری اجتماعی به این زنان بدون حضور موثر نهادها و ارگان های موثر ممکن نیست بنابراین انتظار همراهی همه افراد در این زمینه وجود دارد.
وی همچنین در آیین گشایش مرکز اورژانس اجتماعی سوسنگرد نیز بیان کرد: اگر توان کافی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را نداشته باشیم، رفاه اجتماعی خدشه دار خواهد شد و از این نظر، کنترل و کاهش آن یک رسالت مهم و بزرگ است.
جعفری گفت:در بحث توسعه پایدار، علاوه بر زمینه هایی مانند محیط زیست، بحث نگاه به توسعه انسانی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد.
وی یادآور شد: برنامه های توسعه ای نیازمند توجه ویژه به نیروی انسانی هستند زیرا با آسیب دیدن بخش مولد جامعه، این برنامه ها قابل دستیابی و اجرا نیستند.
مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر گفت: بهزیستی در ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه بهزیستی مکلف است در همه این شهرها مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی کند که در سال ۹۶ توانستیم به این تعهد عمل کرده و گسترده‌ ترین شبکه حمایت و سلامت اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را ارایه دهیم.
وی افزود: آسیب اجتماعی حاصل شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و بنابراین تنها با راه اندازی این مراکز نباید امید به حل معضلات و آسیب های اجتماعی داشت بلکه باید اقدامی جهادی را همه سطوح مدیریتی اعمال کرده و رویکردی هم افزا داشته باشیم.
جعفری با اشاره به لزوم مشارکت دولت و مردم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد: نگاه ما تنها نباید متوجه دولت باشد بلکه مسئولیت شهروندی، اعتماد، شبکه اجتماعی، ارتباط خویشاوندی نیز اهمیت زیادی دارند.
وی ادامه داد: برای داشتن یک جامعه سالم باید رویکرد و نگاه خود را به آسیب های اجتماعی تغییر داده و به اصول اخلاقی، اجتماعی و دینی راستین خود بازگردیم.
به گزارش ایرنا همزمان با هفته دولت سه پروژه شامل خانه امن زنان در اهواز، مرکز اورژانس اجتماعی سوسنگرد و پایگاه های خدمات اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خوزستان به بهره برداری رسید.
تا سال ۹۶ تنها در ۱۰شهرستان خوزستان مرکز اورژانس اجتماعی وجود داشت که در راستای تعهدات به برنامه ششم توسعه در ۱۱شهرستان دیگر بالای ۵۰ هزار نفر این استان نیز مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.