کمبود تجهیزات در مدارس ناحیه دو اهواز در آستانه سال تحصیلی جدید

عصر جنوب: مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز از کمبود تجهیزات در مدارس این ناحیه در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

سید بهادر موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۷۳ هزار نفر دانش آموز در آموزش و پرورش ناحیه دو مشغول به تحصیل هستند که این ناحیه در کل استان از نظر جمعیت دانش آموزی رتبه اول را دارد.
وی در ارتباط با فعالیت های انجام شده در قالب پروژه مهر گفت: نام نویسی تمام دانش آموزان مقاطع مختلف این ناحیه در سیستم «سناد» ثبت شده است. سازماندهی معلمان نیز با صدور ابلاغ رایانه ای برای حضور در کلاس انجام شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز تصریح کرد: ناحیه دو  دارای ۵۰۷ مدرسه و ۱۰ مجمتع روستایی است. به منظور بهبود وضعیت تجهیزات و امکانات مدارس در هنرستان فنی و حرفه ای فتح المبین کارگاهی راه اندازی شد و میز و نیمکت تمام مدارس را در مورد تعمیر قرار دادیم که کمک بزرگی برای تامین تجهیزات مدارس است.

موسوی خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس این ناحیه را رنگ آمیزی کردیم. کلیه مدیران در طرح شاداب سازی، نظافت، تعمیر سرویس های بهداشتی هم ورود پیدا کرده و کارهای لازم را انجام دادند. هم اکنون تمامی مدارس ما برای ورود دانش آموزن آماده هستند.

وی عنوان کرد: جشن جوانه ها برای ورودی های هفتم، جشن غنچه ها برای نوآموزان پیش دبستانی و جشن شکوفه ها برای ورودی های اول ابتدایی ۳۱ شهریور ماه در مدارس این ناحیه برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز یادآور شد: با وجود خرید تجهیزات جدید و انجام تعمیرات لازم هنوز هم در زمینه تجهیزاتی مانند میز، نیمکت و صندلی کمبود داریم.

موسوی تاکید کرد‌: جلسه آمادگی و توجیه مدیران دو مقطع ابتدایی و متوسطه به منظور آمادگی برای بازگشایی مدارس و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای کتاب های جدید التالیف پایه چهارم ابتدایی و هشتم متوسطه از جمله برنامه های اجرایی طی یک ماه اخیر در قالب پروژه مهر است.

وی اذعان کرد: دو نفر از آموزش و پرورش ناحیه دو در حال گذراندن دوره کشوری آموزش خانواده هستند. در این ناحیه حدود ۲۰ مدرس آموزش خانواده وجود دارد که این مدرس ها بر اساس نیاز و سطح فرهنگی هر منطقه و اولیا آموزش های لازم را ارائه می دهند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز در پایان گفت: مباحثی که مدرسین خانواده آموزش می دهند در زمینه ارتباط اولیا با مدرسه، آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، آشنایی اولیا با زیان های تکنولوژی روز و توجیه اولیا برای اینکه چگونه با فرزندان برخورد کنند است. همچنین این مدرسین نیاز سنجی هر منطقه را انجام داده و بعد در کنار برنامه های ابلاغی از سوی وزارت نسبت به آموزش خانواده ها اقدام می کنند.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.