تاخیر۴ ماهه درپرداخت یارانه معلولان / دو ماه از یارانه معلولان در روزهای آتی پرداخت می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به عدم پرداخت ۴ ماه یارانه معلولان تحت حمایت بهزیستی، گفت: اعتبارات مورد نیاز برای این مسئله از سوی سازمان برنامه تخصیص پیدا نکرده است.

علی رستمیان درخصوص نامه چندی پیش مدیرعامل انجمن عالی توانبخشی معلولان کشور خطاب به مدیرعامل سازمان بهزیستی در اعتراض به حذف یارانه مددجویان، گفت:‌ کمیسیون اجتماعی مجلس دراین خصوص تماسی با رییس سازمان بهزیستی داشت و مشخص شد که پرداخت یارانه معلولان حدود ۴ ماه با تاخیر روبه رو شده است، البته مشکل تاخیر درپرداخت یارانه متوجه سازمان بهزیستی نیست و به دلیل نبود اعتبارات درسازمان برنامه و بودجه این مشکل به وجود آمده است.
نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت یارانه معلولان را تخصیص نداده است، افزود:‌ رییس سازمان بهزیستی قول دادند که با پیگیری از دولت مشکل را حل کنند، متاسفانه به دلیل نبود منابع درسازمان برنامه و بودجه معلولان نتواستند یارانه قانونی خود را دریافت کنند؛ همین مشکل سبب شده برخی مراکز نگهداری از معلولان اقدام به بازگرداندن معلولان به خانواده هایشان کنند.
رستمیان با بیان اینکه معلولان دچارمشکلات بسیاری درتامین هزینه های زندگی خود هستند، تصریح کرد:‌ اینکه سازمان برنامه و بودجه به هر دلیلی اقدام به عدم پرداخت یارانه معلولان کند، به هیچ عنوانی قابل پذیرش نخواهد بود، البته مقرر شده که سازمان برنامه و بودجه اعتبارات ۲ ماه یارانه معلولان را پرداخت کند؛ بنابراین اراده سازمان بهزیستی درجهت حل مشکل بوده و امیدواریم به زودی این اعتبارات تخصیص پیدا کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اینکه سازمان برنامه برای تخصیص ردیف های دیگر اعتباراتی نیز مشکلاتی دارد، گفت: کمیسیون اجتماعی دراین خصوص پیگیری های لازم را انجام داد و قرار شد اعتبارات برای ۲ ماه یارانه مددجویان بهزیستی پرداخت شود.
 چندی پیش مدیرعامل انجمن عالی توانبخشی معلولان کشور درنامه ای خطاب به مدیرعامل سازمان بهزیستی در اعتراض به حذف یارانه مددجویان، گفت:‌ ۱۲۰هزار توانخواه و بیمار روانی کشور زیر نظر این مجموعه در حال دریافت خدمات هستند و هر گونه اخلال در خدمات‌رسانی این مراکز ، آسیب های اقتصادی و اجتماعی فراوانی را متوجه جامعه خواهد کرد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.