نخستین شهر نفتی خاورمیانه تصفیه خانه فاضلاب ندارد

عصر جنوب: ۱۰۶سال از زمان اکتشاف نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان می گذرد اما جالب این که چنین شهری با قدمت بالایش تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

مسجد سلیمان به عنوان نخستین شهر نفتی خاورمیانه محرومیت های بسیاری دارد اما در میان اینها نداشتن تصفیه خانه فاضلاب به معضلی جدی برای این شهر تبدیل شده است.

 

به گفته رییس اداره آب و فاضلاب مسجد سلیمان این شهر تاکنون اعتباری برای تصفیه خانه فاضلاب نداشته و در بحث فاضلاب آن کاری انجام نشده است.

 

‘منوچهر شریف پور’ به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مطالعاتی فاضلاب مسجد سلیمان قرار است تا پایان دی انجام و از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای آن هزنیه شود اما تاکنون ریالی برای این کار اختصاص نیافته است.

 

وی افزود: کانال های فاضلاب مسجد سلیمان مربوط به ۶۰ تا ۷۰ سال پیش است که ابتدا توسط شرکت نفت سپس شهرداری اصلاح شده اند.

 

شریف پور گفت: امسال از محل طرح های استانی و ملی ریالی برای این کار دریافت نشده است.

 

وی یادآوری کرد: از محل ماده ۱۸۰ که در اختیار نمایندگان مجلس است قرار بود ۲۰ میلیارد برای این بخش اختصاص یابد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

 

شریف پور گفت: ۱۵میلیارد ریال این رقم برای اصلاح شبکه هزینه خواهد شد.

 

رییس اداره آب و فاضلاب مسجد سلیمان همچنین اظهار کرد: در مجموع ۴۲۰کیلومتر شبکه آب در این شهر نیازمند اصلاح بود که تنها ۲۲۰کیلومتر آن انجام شد.

 

وی افزود: در مسجد سلیمان هم اینک ۳۲هزار مشترک آب وجود دارد.

 

شریف پور گفت: هشت هزار انشعاب دیگر هم به صورت غیر مجاز بوده که ۵۱۷ انشعاب از اینها به تازگی مجاز شده است.

 

شهر مسجد سلیمان از شهرهای شمالی خوزستان از شمال غرب به شوشتر، از شمال تقریبا به شهرستان های لالی و اندیکا، از جنوب شرق به شهرستان ایذه و از جنوب غرب به شهر اهواز ارتباط دارد و از شهرهای قدیمی و مهم نفتی ایران به شمار می رود.

 

این شهر افزون بر ۱۲۰هزار نفر جمعیت دارد.


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.