تهویه نامناسب تونل‌های کارون ۴ و تهدید سلامت مسافران

عصر جنوب: دود و آلاینده‌های تونل‌های کارون ۴، سلامتی رانند‌گان و عابران را به خطر انداخته است.

تونل‌های کارون ۴ که محل عبور خودروهای سبک ‌و ‌سنگین استان‌های خوزستان، اصفهان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و چهار محال‌و‌بختیاری است با وجود نیروگاه یکهزار مگاواتی آن، نور نامناسب و البته تهویه غیراستاندارد و ناکافی این تونل‌ها، هر راننده و همراهان آن را تا هنگام عبور از انتهای تونل با حجم عظیمی از دود و سرب و آلاینده‌های دیگر بدرقه می‌کند.

تصور اینکه کودکان همراه مسافران و درون خودرو و نیز بیماران تنفسی برای لحظاتی از این تونل بگذرند سخت به‌نظر می‌رسد و چه‌بسا تنفس دود غلیظ در ‌این تونل‌ها با نور ناکافی و تهویه نا‌مناسب که البته همان چند دستگاه تهویه که به‌شکل نمادین وجود دارند! نیز از کار افتاده‌ است.

این امر مطمئناً ضرورت توجه فوری مسئولان مرتبط به‌ویژه شرکت بهره‌بردار سد و شرکت آب‌ و ‌نیرو را می‌طلبد تا هرچه سریع‌تر نسبت به ‌تامین نور کافی، تهویه مناسب و افزایش دستگاه‌های تهویه در این تونل‌ها که با عبور ماشین‌های سنگین به تونل‌های وحشت تبدیل می‌شوند اقدام و مشکلات مطرح شده را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

تونل‌های کارون ۳ نیز از این قاعده مستثنی هستند و ضرورت دارد تا برای حفظ سلامت مسافران نور کافی و تهویه مناسب برای آن لحاظ شود.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.