اجرای ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در خوزستان

عصر جنوب: سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از اجرای ویژه برنامه‌های دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

 

منصور کوهی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بیش از ۵۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف پاسداشت رشادت‌ها، ایثارگری‌های رزمندگان و آشنایی نسل جوان با دست‌آوردهای هشت سال دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: گرامیداشت دفاع مقدس پاسداشت گوشه‌ای از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌طلبی است که به خاطر دین، میهن و مردم این مرز و بوم از همه چیز خود گذشتند و در راه اعتلای ایران اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: در هفته دفاع مقدس امسال ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های این افراد و همچنین خانواده‌های شهدا می‌توانند به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان در‌آیند.

 

کوهی رستمی اضافه کرد: این اقدام در راستای قدردانی از خدمات فراوان این افراد در طول هشت سال دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس کتابخانه‌های عمومی فعال در سطح شهر کار عضویت این افراد را انجام داده و برای آنها کارت عضویت صادر می‌کنند.

 

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: افراد با عضویت در کتابخانه‌های عمومی سطح شهر علاوه بر مطالعه می‌توانند از سایر خدمات کتابخانه‌ها نظیر امانت کتاب، استفاده از اینترنت، مطالعه نشریات مختلف و غیره استفاده کنند.

 

کوهی رستمی افزود: بالغ بر ۱۰ جلسه نقد و بررسی کتاب با محوریت دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان و با کتاب‌هایی همچون «دژ مقاومت، روز اول مدرسه، اسم من چفیه است، کوچه نقاش‌ها، من سرباز هخامنشی هستم و…» که از آثار حوزه دفاع مقدس هستند معرفی و نقد خواهند شد.

 

وی گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، برگزاری مسابقه نقاشی در رده‌های سنی مختلف با موضوع دفاع مقدس، درج زندگینامه و وصیتنامه شهدا هر منطقه از استان در وبلاگ کتابخانه‌های عمومی آن منطقه نیز جزو برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و شب شعر دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با حضور شاعران بزرگ استان، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران نیز در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

 

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی آنلاین و مکتوب با موضوع دفاع مقدس در همه کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مسابقات کاردستی و ماکت سازی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس، برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع دفاع مقدس نیز جزو برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان است.

 

کوهی رستمی افزود: برگزاری نمایشگاه‌هایی از وسایل شخصی، عکس، کتاب و زندگی نامه شهداء در کتابخانه‌های عمومی و ارسال نمایه پژوهشی دفاع مقدس به تمام کتابخانه‌های عمومی استان جهت استفاده عموم مردم نیز جزو برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این استان است.

 

وی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداء و دفاع مقدس از وظایف اصلی نهادهای فرهنگی بوده و ما در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های خوب و مفید در کتابخانه های عمومی، دفاع مقدس را در دل جوانان، نوجوانان و کودکان این استان زنده نگه داریم و آنها را با واقعیات جنگ آشنا کنیم.

 

 

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.