استاندار: دولت به مشکلات خوزستان توجه بیشتری کند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان اینکه میانگین بیکاری خوزستان ۱٫۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: خوزستان علاوه بر پتانسیل‌های فراوان، مشکلات زیادی نیز دارد و انتظار داریم در حل مشکلات استان، عنایت و توجه ویژه دولت را داشته باشیم.

غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری خوزستان در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امام و اندیشه‌های او در تمام اعصار می‌توانند مورد توجه باشند. نظرات او در تمام عرصه‌های جامعه از فرهنگ گرفته تا جوانان، زنان و اقتصاد، تدوین‌گر راه نظام و حرکت نظام اسلامی است.
وی افزود: مردم خوزستان و مدیران ارشد استان همواره اعتقاد داشتند که اندیشه‌ها و تفکرات رهبر با ارزش است و باید نصب‌العین راه ما باشند. شهید علم‌الهدی جمله‌ای از امام نقل می‌کنند مبنی بر اینکه “خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد.”
استاندار خوزستان گفت: امام خمینی که سرنوشت یک کشور و ملت و یک نظام را بعد از توده مردم در دست طبقه تحصیل کرده می‌داند، هشدار می‌دهد که استعمار ممکن است به بدست گرفتن آن‌ها همت گمارد و به ما هشدار می‌دهد که به طور جدی مراقب باشیم.
شریعتی تصریح کرد: امام خمینی مقام زن را در حدی عنوان می‌کند که بتواند مقام انسانی خود را در جامعه بازیابد. درخصوص اقتصاد و توسعه تاکید می‌کند که اگر بخواهیم در مواجه با قدرت‌های بزرگ و تحریم‌ها و … باشیم و شکست نخوریم باید به چند مسأله توجه کنیم که یکی از آن‌ها این است که اقتصاد خود را خود اداره کنیم.
وی ادامه داد: امام خمینی حدود ۵۰۰ بار به طور مستقیم درباره اقتصاد و درباره اهمیت استقلال اقتصادی در کشور صحبت می‌کند و آن را ضرورت رشد و حیات جامعه می‌داند و به همه تأکید می‌کند که به گونه‌ای عمل کنیم که با اقتصاد و تولید، وابسته به بیگانگان و دشمنان نباشیم.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امام خمینی فرهنگ را شاکله و عنصر اصلی هر جامعه می‌داند؛ به ما هشدار می‌دهد و رنگ پذیری ابعاد سیاست را از ناحیه فرهنگ بر می‌شمارد. امام خمینی در رابطه حکومت و مردم به ما هشدار می‌دهد که کاری نکنید که مردم از شما ترس داشته باشند. کاری کنید که مردم به شما محبت داشته و پشتیبان شما باشند. در حکومت اسلامی، در راس برنامه‌ها باید تفاهم میان دولت و ملت قرار داشته باشد. همچنین ایشان به ما توصیه می‌کنند که با مردم با وقار و خوب برخورد کنیم.
شریعتی افزود: باید تلاش کنیم یک محیط برادری ایجاد شود و همه با هم خوب برخورد کنند. امام خمینی همه ما را به برادری و اخوت توصیه می‌کند. به گونه‌ای که در عین حال که ممکن است با یکدیگر اختلاف‌نظر داشته باشیم، همه در جهت اعتلا و ارتقای کشور، توسعه و ارتقای نظام اسلامی که نشان دهنده یک الگوی موفق اداره کشور و حکومت به وسیله اسلام است، تلاش می‌کنیم. اگر این اخوت و برادری و همراهی بین ما نباشد، الگوی مورد نظر امام خمینی تأمین نمی‌شود.
وی تصریح کرد: دولت علاوه بر مسائل روزمره در پانزدهم فروردین ۹۶، مصوبات کم‌نظیری درباره مشکلات استان به منظور آبرسانی به خوزستان، حل مسأله ریزگردها، اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، حل مسأله فاضلاب استان، احیای کارون و رفع مشکلات برق استان داشت و الزاماتی را نیز مشخص کرد که طی آن یک پروژه حدودا ۲۳ میلیارد تومانی برای استان در نظر گرفته شد. این پروژه ها در حال اجرا هستند اما باید به آن ها سرعت بدهیم تا از برنامه‌ها عقب نمانیم.
استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان علاوه بر پتانسیل و داشته‌ها، مشکلات جدی نیز در زمینه بیکاری دارد. به شکلی که متوسط بیکاری خوزستان ۱٫۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است. اگرچه تاکنون زحمات زیادی کشیده شده است اما انتظار داریم در جهت حل مشکلات استان، عنایت ویژه دولت را داشته باشیم تا در جهت رفع مشکلات و کم کردن مصائب مردم خوزستان که همیشه مورد عنایت ویژه امام خمینی بوده‌اند، تلاش کنیم و نیت قلبی امام خمینی و مقام معظم رهبری را در حد توان به انجام برسانیم.
شریعتی افزود: همه مسئولان استان و کشور بر خوان گسترده نعمت خدمتگزاری به مردم نشسته‌اند که با مجاهدت شخصیت بی‌نظیر امام خمینی و حرکت در جهت تکلیف الهی صورت گرفته است. اگر همه ما توفیق خدمتگزاری به مردم را داریم، به دلیل کار بزرگی است که ایشان انجام داده است.
 در این جلسه همچنین جمال عالمی‌نیسی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استانداری خوزستان گفت: امروز روز آغاز عملی طرح ارسال نامه‌های اداری دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان دولت است. در جلسه شورای اداری گذشته اعلام شد که به تدریج دفتر پیشخوان به شبکه دولت وصل می‌شود و با تلاشی که در این مدت انجام شد، حالا با متصل شدن دفاتر پیشخوان به شبکه دولت، مردم به جای مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان، مکاتبات اداری را انجام دهند.
وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور سید علی خمینی در جلسه شورای اداری خوزستان، افزود: شهید صدر در توصیف امام می‌گوید در امام خمینی ذوب شوید، همانطور که امام خمینی در اسلام ذوب شد. امام خمینی به معنای واقعی کلمه در اسلام ذوب شد و تمام وجود خود را در اختیار مردم ایران و تمام مستضعفان جهان قرار داد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.