پزشک تیم فوتبال حفاری نوزاد ۵ ماهه را از مرگ حتمی نجات داد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: پزشک تیم فوتبال امید ملی حفاری که به همراه این تیم پس از بازی با ذوب آهن در لیگ کشور، در حال بازگشت به اهواز بود، در فرودگاه اصفهان نوزاد پنج ماه را از مرگ حتمی نجات داد. 

تیم فوتبال امید ملی حفاری شامگاه روز پنجشنبه،٢٣ آذرماه پس از بازی با ذوب آهن در حال برگشت به اهواز بود که هنگام سوار شدن اعضای تیم به هواپیما، سیدامین طباطبایی، پزشک تیم با صحنه گریه و زاری پدر و مادری که کودک پنج ماهه خود را در دست داشتند، مواجه می شود.

پزشک تیم با دیدن این صحنه و رفتن به سوی این پدر و مادر مشاهده می کند که نوزاد در دست آن ها وضعیت خوبی ندارد و با معاینه این نوزاد نیز متوجه می شود که او هیچ علائم حیاتی ندارد.

دکتر طباطبایی نوزاد را روی کف سالن می گذارد و عملیات احیا و نجات را انجام می دهد و دوباره این نوزاد به زندگی بر می گردد.

به گفته این پزشک، نوزاد دچار بیماری آسپیراسیون که یکی از عوامل شایع مرگ و میر در نوزادان است، شده بود؛ در این بیماری شیر مادر به ریه های نوزاد نفوذ می کند.

در مدت زمان انجام عملیات احیای این نوازد، مدیریت فرودگاه و دیگر عوامل نیز با پزشک حفاری همکاری می کنند و پرواز اصفهان به سمت اهواز با تاخیر و با صبوری مسافران انجام می شود.

همچنین ایرج کریمی، مدیرعامل باشگاه ملی حفاری در پیامی از اقدام پسندیده و انسان دوستانه دکتر سیدامین طباطبایی برای نجات نوزاد پنج ماهه از مرگ حتمی، قدردانی کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.