۱۰۰ مرغابی در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رهاسازی شد

عصر جنوب: توسط یک خیر و دوستدار میراث فرهنگی ۱۰۰ مرغابی در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر رهاسازی شد تا فرهنگ توجه به ایتام و آثار تاریخی در جامعه نهادینه شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، یک خیر و دوستدار میراث فرهنگی عصر امروز در اقدامی خیرخواهانه در شهرستان شوش‌تر اقدام به رهاسازی مرغابی در این اثر ثبت جهانی کرد.

 

محمدزمان نیک‌نژاد در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مرغابی‌ها همه اهدایی به موسسه دارالایتام جوادالائمه هستند و این اقدام را تنها در راستای فرهنگ‌سازی انجام داده‌ام.

 

وی با اشاره به اینکه برای رهاسازی این مرغابی‌ها تحقیقاتی انجام شده است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده وجود مرغابی در رودخانه می‌تواند تا حد زیادی به اکوسیستم رودخانه کمک کند و به این دلیل این پرنده برای این اقدام انتخاب شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه این اقدام در شهرستان اهواز نیز انجام می‌شود، خطر نشان کرد: رهاسازی ۱۰۰ مرغابی در شوش‌تر و ۱۰۰ مرغابی در اهواز تنها در راستای انجام آزمایشی طرح رهاسازی ۱۲ هزار مرغابی است که در ابتدای مهر ماه در این دو شهر اجرا خواهد شد.

 

نیک‌نژاد با اشاره به اینکه مقدمات این طرح بزرگ در اهواز و شوش‌تر در حال فراهم شدن است، گفت: با سازمان‌های ذی‌ربط در اهواز و شوش‌تر در حال اجرای مقدمات این طرح هستیم و می‌کوشیم تا این طرح‌ها بی‌نقص اجرا شوند.

 

این خیر و عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مردم باید در این طرح همکاری کنند، خاطر نشان کرد: مردم باید با مجریان این طرح در راستای نگهداری این مرغابی‌ها در ساحل کارون اهواز و شهرستان شوش‌تر همکاری کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سه سال پیش نیز همین دوستدار میراث فرهنگی تعدادی مرغابی در سازه‌های آبی تاریخی شوش‌تر رهاسازی کرد که با استقبال بسیار زیاد گردشگران مواجه شد و در حال حاضر این مرغابی‌ها در سازه‌های آبی تاریخی شوش‌تر جلوه‌ای خاص به این فضای تاریخی داده‌اند.


 

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.