استاندار خوزستان: بیش از ۴۰ درصد طلاق‌های خوزستان در دو شهر اتفاق می‌افتد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد طلاق‌های استان در دو شهر اتفاق می‌افتد، گفت: با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی شهری با جمعیت ۴۰۰ هزار نفره حدود ۲۵ درصد آمار طلاق را به خود اختصاص داده است و این نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دارد. 

شورای اجتماعی استان که۷ آبان‌ماه برگزار شد، با تاکید بر اهمیت این شورا و لزوم برگزاری منظم جلسات آن، به رونمایی از طرح اطلس اجتماعی اشاره و اظهار کرد: اواخر سال گذشته قرار شد که طرح اطلس اجتماعی استان خوزستان تا اردیبهشت‌ماه امسال تعیین شود ولی این طرح با وقفه‌ای چند ماهه رونمایی شد. 
  
وی افزود: اگر بنا است بر اساس اطلس اجتماعی کار شود باید بر اساس مشکلات و آسیب‌های منطقه‌ای اقدام شود. 
  
شریعتی با بیان اینکه هر فردی که مسئولیتی را در دست می‌گیرد در برابر آن مسئول است، خاطرنشان کرد: باید با همین امکانات موجود مسائل استان خوزستان مشخص شود و هر دستگاه فرایندهای حوزه تخصصی خود را  تسریع یا اصلاح کند. 
  
وی گفت: دستگاه‌ها در خصوص مسائل اجتماعی مسئولیت دارند و شهرداری‌ها مسئول و متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرها هستند. با وجود این که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده اما سنجش ما بر اساس میزان گچ و سیمان است. نباید این مسأله موجب شود در مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و قطعا اگر معیارهای ما برای سنجش بر این اساس باشد از زیرساخت‌های نرم‌افزاری که شاکله جامعه را تشکیل می‌دهد غافل می‌شویم. 
  
استاندار خوزستان گفت: در صورتی که همه دستگاه‌های متولی در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام نکنند و فرایندها تعریف نشوند توفیقی در این زمینه حاصل نمی‌شود. 
  
شریعتی بیان کرد: باید بر اساس اطلس اجتماعی، از میان مشکلات هر شهرستان دو موضوع در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ریزی شود. 
  
وی با اشاره به آمار طلاق‌ در خوزستان تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد طلاق در استان خوزستان در دو شهر اتفاق می‌افتد که اهواز یکی از این دو شهر است . با وجود اینکه هزینه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی یک شهر دیگر با جمعیت ۴۰۰ هزار نفره حدود ۲۵ درصد آمار طلاق خوزستان را به خود اختصاص داده است و این نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی در این راستا است. 
  
استاندار خوزستان با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار افزود: این طرح بسیار خوب است و اینکه تا پایان سال کودک متکدی نداشته باشیم بسیار طرح ارزشمندی است ولی باید برخی مسائل در این زمینه اثباتی باشند. می‌توانیم در این خصوص از موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در اصلاح جامعه استفاده کنیم. همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز گروه ارزشمندی در خصوص تربیت جامعه دارد که می‌تواند در این خصوص اثرگذار باشد.
  
شریعتی گفت: تاکنون در بخش اجتماعی شورایی که چنین هماهنگی داشته باشد نداشته‌ایم که باید در این زمینه اقدام شود. همچنین حوزه زنان باید در اولویت قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی در حوزه مسائل اجتماعی اقدام کنیم و کارها را با نگاه علمی و کارشناسی پیش ببریم. 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.