راه اندازی گمرک در شمال خوزستان ۲٫۵ میلیارد دلار ارز آوری به دنبال دارد

عصرجنوب-asrejonoob.irرئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه با راه اندازی گمرک در شهرستان دزفول موانع کسب و کار در منطقه برداشته می شود گفت: راه اندازی گمرک در شمال خوزستان ۲٫۵ میلیارد دلار ارزآوری به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز سه شنبه در آیین افتتاح گمرک دزفول افزود:یکی از موانع کسب و کار در حوزه تجارت مشکل گمرک است که با افتتاح مرکز گمرکی دزفول موانع کسب و کار در منطقه شمال خوزستان برداشته می شود.
وی افزود:با افتتاح گمرک در شهرستان دزفول از این پس کلیه فعالیت های گمرکی شهرهای شوش، دزفول،شوشتر،گتوند و اندیمشک در شهرستان دزفول انجام می شود .
پاپی زاده گفت:در گام های بعدی برای حل مشکل مرز هوایی فرودگاه دزفول نیازمند همکاری مسئولان استانی هستیم زیرا حل مشکل مرز هوایی موجب کاهش هزینه ها و توسعه صادرات سبزی و صیفی می شود و صادرات غیرنفتی استان خوزستان سه برابر خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان راه اندازی گمرک در دزفول را یک کار بزرگ و تاریخی دانست و ادامه داد:اگر از حدود ۲٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی که در دزفول تولید می شود حدود ۵۰۰ هزار تن صادر شود با ۲٫۵ میلیارد دلار ارزآوری همراه خواهد بود.
وی گفت:متاسفانه هنوز مشکل مرز هوایی دزفول حل نشده که اگر این مشکل نیز حل شود در کنار گمرک شاهد توسعه و انقلابی در شمال خوزستان در بخش صادرات خواهیم بود.
به گزارش ایرنا محمدرضا جعفری مدیر کل گمرک استان خوزستان نیز در این آئین گفت:
مراحل تست بهره برداری از سامانه جامع گمرک دزفول انجام شده و اکنون به صورت رسمی بهره برداری شد و از این پس کلیه کارهای گمرکی از صفر تا ۱۰۰ مربوط به شهرهای شمال خوزستان در مرکز دزفول انجام خواهد شد و نیازی به حضور در مرکز گمرکی اهواز نیست.
وی ضمن تقدیر از حمایت فرماندار و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر قرار باشد گمرک در شهرستان دزفول به خوبی فعالیت کند کلیه دستگاه ها و ارگان ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا جایگاه گمرک در دزفول تثبیت شود.
جعفری ادامه داد:مکان این مرکز در دزفول استیجاری است و نیاز به امکانات و تجهیزات مانند تجهیزات کنترلی (باسکول و ایکس ریل) دارد که باید با حمایت دیگر مسئولان این امکانات تامین شوند.
گمرگ یکی از مهمترین زیرساخت های اساسی در راستای اشتغالزایی و توسعه صادرات در دزفول است که راه اندازی مرکز گمرکی در این شهرستان گامی بلند در راستای بین المللی شدن فرودگاه دزفول می باشد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.