استاندار: شرایط خوزستان در حوزه مواد مخدر با ۱۰ سال قبل متفاوت است

عصر جنوب – asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مسایل مختلف استان در حوزه مواد مخدر و شیوع آن به تهران باید گوشزد شود گفت: شرایط خوزستان درحوزه مواد مخدر در قیاس با ۱۰ سال پیش بسیار متفاوت شده است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: قبلا شرق کشور مسیر انتقال مواد مخدر بود اما الان به علت انسدادی که در آن مسیر ایجاد شده و تغییر و تحولاتی که در حوزه عراق رخ داده است استان خوزستان در معرض دسترسی بیشتری قرار دارد که همین امر هم آسیب پذیری آن را بیشتر می کند. 
وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه گفت: وضعیت شیوع اعتیاد در خوزستان را باید به دستگاه های متولی کشور به ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گوشزد کنیم تا نگاه ویژه ای به آن شود. 
استاندار افزود: سازمان های مردم نهاد، دستگاه‌ها و ارگان‌ها وظایفشان مشخص است که باید بر اساس آنها پیش بروند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز وظیفه دارد هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها و بخش‌ها را انجام دهد تا از دوباره کاری جلوگیری شود. 
وی بیان کرد: اگر امروز در حوزه مبارزه با مواد مخدر خوب عمل کردیم ۱۰ سال دیگر وضعیت خوبی خواهیم داشت اما اگر اکنون غفلت صورت گیرد شاید خودش را نشان ندهد ولی ۱۰ سال دیگر این مساله بروز پیدا می‌کند. 
شریعتی بر لزوم برنامه مدون و جدیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر اعتبار لازم را از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اخذ کند.
وی یادآور شد: در روز مبارزه با مواد مخدر از ۲ مرکز بازپروری مردان و زنان اهواز دیدن کردم و از نزدیک در جریان کارها، تلاشهای و موفقیتهایی آن ها قرار گرفتم که متاسفانه هر ۲ مرکز مکان ثابت ندارند و اجاره بها پرداخت می کنند که لازم است زمینی برای آن ها اختصاص داده شود. 
استاندار خوزستان بیان کرد: باید نسبت به مراکر بازپروی کاری کنیم تا تنگناها و مشکلاتشان برطرف شود چرا که بی ادعا و کارشناسی و علمی در حال کار کردن هستند. 
وی گفت: وظیفه ما ایجاد بستر لازم و تقویت بیش از پیش مراکز بازپروی است و امیدواریم این فرهنگ گسترش پیدا کند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.