حیدری معاون مدیرکل استان خوزستان:در سال ۹۵ اشتغال زایی بسیار موفقی را شاهد بودیم

 


عصر جنوب – asrejonoob.ir:محمدرضا حیدری معاون مدیر کل کمیته امداد استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار عصر جنوب در خصوص هدف برگزاری ضیافت افطاری خانواده های تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد:

به مناسبت هفته اطعام و نیکوکاری این طرح پربرکت مردم نیکوکار و خیراندیش استان خوزستان همگام با تمام آحاد مردم ایران در سراسر کشور اسلامی در مواردی مانند حامیان طرح اکرام و برپایی سفره های افطاری با همکاری اداره اوقاف استان برپا شد.

حیدری افزود: از ۳۰۰ خانوار نیازمند در شهر چمران در این مراسم دعوت به عمل آمد و انتظار داریم که این برنامه ها در طول سال تداوم داشته باشند.

معاون مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به آمار افراد تحت پوشش این کمیته در استان و شهرستان خاطر نشان کرد:
در سطح استان حدود ۱۰۱هزار خانوار که ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر جمعیت مددجو که از این جمعیت ۴۰ درصد در حدود ۴۵ هزار خانواده به دلیل فوت سرپرست و در باقی موارد مانند زنان مطلقه، خانواده زندانیان، افراد بی بضاعت و…تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی در ادامه افزود: در شهرستان بندرماهشهر ۴۰۰۰خانواده تحت پوشش که از این آمار ۳۰۰۰ خانواده در بندرماهشهر و ۱۰۰۰خانواده در بندرامام خمینی(ره) ، با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰۰۰هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

حیدری در خصوص اشتغال زایی افراد تحت پوشش بیان کرد:
در سال ۹۵ اشتغال زایی بسیار موفقی را شاهد بودیم که در این سال بالغ بر ۶۵۰طرح اشتغال داشتیم


و همچنین رویکرد کمیته امداد بیشتر به سمت بازارچه های اشتغال زایی و کارآفرینی بوده است که در صورت واگذاری مکانی جهت احداث این بازارچه ها ، کمیته امداد آمادگی کامل خود را در این راستا جهت کمک به مددجویان اعلام می کند تا با همکاری دولت زمینه اشتغال زایی فراهم شود.
همچنین در سال گذشته ۶۵۰ فقره وام اشتغال در بندرماهشهر داشتیم که در استان به حدود ۵۴۰۰فرصت شغلی رسیده و ان شاءالله در جشن خودکفایی که دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد،خانواده هایی که تحت پوشش بودند بصورت یک خانواده عادی به زندگی ادامه خواهند داد.

حیدری در پایان افزود: یکی از دغدغه های کمیته امداد تامین جهزیه آمار زیاد نوعروسانی بود که تحت پوشش بودند که خوشبختانه تا پایان سال ۹۵ هیچ زوج جوانی نداشتیم که در نوبت بماند و این مهم برطرف شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.