احداث زائرسرای حضرت زینب (س) به همت مردم خوزستان در سوریه

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مسئول امور مساجد اهواز در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با اشاره به اقدامات این ستاد در سوریه و عراق، اظهار داشت: در سوریه در حال احداث زائرسرایی به نام حضرت زینب (س) با زیربنای ۱۶۶ هزار مترمربع با همت مردم خوزستان هستیم.

 عبدالعلی کلاه کج، مسئول امور مساجد اهواز در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در حاشیه برپایی یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد که در موزه هنرهای معاصر اهواز برپاست، با اشاره به پروژه های در دست اقدام این ستاد در استان، گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها، بازسازی حرم حضرت زینب (س) در سوریه است که با تلاش بسیار زیاد در حال انجام است. 

وی افزود: این پروژه ۱۶۴ هزار مترمربع و هر متر آن چهار میلیون تومان است و تاکنون ۳۰ درصد آن با مشارکت مردم خوزستان تامین شده است.

 وی اضافه کرد: از دیگر پروژه هایی که در دست اقدام داریم، ساخت ۲ هزار مترمربع از پروژه ملی صحن حضرت فاطمه (س) در نجف است که با مشارکت خوب مردم خوزستان توانستیم طبقه اول آن را به پایان برسانیم.

 کلاه کج، با اشاره به اینکه هر مترمربع از صحن حضرت فاطمه (س) سه میلیون تومان است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم خوزستان به ویژه خواهران، در این پروژه همکاری خوبی داشتند و برخی حتی تا پنج مترمربع آن را هم تقبل کرده اند.

 وی با بیان اینکه پروژه گنبد امام علی (ع) هم به پایان رسیده و کارهای جزئی از آن باقی مانده است، عنوان کرد: در سوریه در حال احداث زائرسرایی به نام حضرت زینب (س) با زیربنای ۱۶۶ هزار مترمربع هستیم که ساخت آن بر عهده مردم خوزستان است.

 وی با اشاره به اینکه در کاظمین پروژه های بازسازی و ترمیم در حال انجام است و در هر کدام از حرم ائمه اطهار (ع) که نواقصی وجود دارد، برطرف می‌ کنیم، ادامه داد: در سامرا هم کارهایی از قبل نیمه تمام مانده بود که با توجه به برقراری امنیت در این منطقه، اقدامات اساسی و بازسازی انجام می شود.

 مسئول غرفه عتبات عالیات در یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد خوزستان، از تامین ۵۰ درصد کولرهای دوتیکه مربوط به حرم امام حسین (ع) خبر داد و خاطر نشان کرد: هر کولر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که با کمک مردم خوزستان تا هفته آینده تکمیل و تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه های واگذار شده به ستاد عتبات خوزستان با همت مردم استان به خوبی در حال انجام است، ابراز کرد: کسانی که بالای پنج میلیون تومان به ساخت پروژه ها کمک کنند، خود و خانواده هایشان از سوی ستاد بازسازی به سفر عتبات مشرف می شوند و از روند انجام پروژه ها بازدید خواهند کرد.

 کلاه کج، به غرفه ستاد عتبات عالیات استان در نمایشگاه قرآن خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: در این غرفه علاوه بر جمع آوری کمک های مردمی، سنگ های ترکش خورده گنبد حرم حضرت زینب (س) و سنگ های حرم حضرت ابوالفضل (ع) به نمایش گذاشته شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.