مجوزی برای کلینیک های زیبایی در خوزستان صادر نشده است/روش جراحی بدون بازگشت وجود ندارد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیر امور نظارت، اعتباربخشی و صدرو پروانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ گونه مجوزی برای کلینیک های زیبایی و لاغری از سوی وزار ت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خوزستان صادر نمی شود.

مسعود فتاحی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزارت بهداشت مجوزی برای کارهای زیبایی صادر نمی کند چون جزو خدمات درمانی نیست.
وی افزود: اداره نظارت بر موسسات درمانی زیر مجموعه معاونت درمان علاوه بر کارهای نظارتی بر مراکز درمانی بر اساس گزارش های دریافتی و یا برخی از تبلیغات گمراه کننده کار نظارت را انجام می دهد و با موسسات بدون مجوز و متخلف برخورد می کند.
فتاحی ادامه داد: ممکن است برخی از اعضای گروه جامعه پزشکی خارج از حیطه کاری تبلیغات گمراه کننده داشته باشند یعنی خود مجوز دارد ولی کار خلاف و تبلیغات اشتباه انجام می دهد.
وی گفت: با توجه به اینکه در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان لاغری بدون بازگشت با روش های جراحی تهاجمی از جمله با امواج صوتی و یا لیزر صورت می گیرد مردم باید بدانند روش غیر قابل بازگشت وجود ندارد و تبلیغات گمراه کننده و غیر مجاز است.
وی بیان کرد: استفاده از برخی تجهیزات در مطب باید از نظر نوع دستگاه و نحوه استفاده، توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و در صورت غیر مجاز بودن برخورد می شود.
در چند سال اخیر جوانان به ویژه بانوان به سمت زیبایی و لاغری گرایش زیادی پیدا کرده اند و تلاش می کنند با روش های پزشکی و جراحی و یا مصرف برخی داروها خیلی زود به لاغری و یا زیبایی های غیر طبیعی برسند.
برخی موسسات و کلینیک ها نیز به صورت غیر مجاز به تبلیغات برای انجام اعمال جراحی با روش های خاص و با عنوان بدون بازگشت اقدام کرده و گاهی خطر آفرین هستند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.