حشمت الله مهاجرانی: برای فاجعه تاریخی فوتبال ایران متاسفم!

عصر جنوب: کارشناس فوتبال و سرمربی اسبق تیم ملی گفت: انتخاب‌های غلط نتیجه غلط را در پی دارد و فدراسیون فوتبال مقصر اصلی ناکامی تیم امید در بازی های اینچئون است که وینگادا را برای این تیم انتخاب کرد.

حشمت الله مهاجرانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در واکنش به نتایج تیم ملی فوتبال امید در بازی‌های آسیایی اینچئون که این تیم را در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار داده است، اظهار کرد: شکست از ویتنام و تساوی با قرقیزستان یک فاجعه تاریخی برای فوتبال ایران است و من از این بابت متاسفم.
وی در بیان علت ناکامی حاصل شده تصریح کرد: اشتباه اصلی را فدراسیون فوتبال انجام داد که با وجود مربیان ایرانی شایسته ای که در کشور داریم هدایت تیم را به وینگادا سپرد. در چنین تیم‌هایی باید سرمربی به کار گرفته شود که بازیکنان ایرانی و روحیات آنها را خوب بشناسد و سواد کافی در فوتبال هم داشته باشد. از نظر من وینگادا خصوصیات جوانان فوتبالیست ایرانی را نشناخته بود.
سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۶ آرژانتین تاکید کرد: انتخاب غلط نتیجه‌ غلط را در پی دارد. هم انتخاب وینگادا غلط بود و هم وینگاد انتخاب‌های غلط در تیم امید داشت و در نتیجه‌ همه این‌ها ناکامی برای فوتبال ایران رقم خورد که در تاریخ برای ما اتفاق نیافتاده بود. واقعا ویتنام و قرقیزستان در کجای فوتبال دنیا که هیچ، بلکه در آسیا قرار دارند که این طور مفتضحانه ما را به رده سوم یک گروه سه تیمی می‌فرستند؟!
وی در واکنش به این که چرا با توجه به حضور شش نفر از بازیکنان اصلی تیم‌های لیگ برتری باز هم ایران این قدر ضعیف بود؟ گفت: علت همین است که انتخاب‌ها و برنامه‌ریزی غلطی در این تیم شکل گرفت. ما استعدادهای فراوانی داریم، اما مربیان خودمان را دست کم می‌گیریم. از نظر من هر کدام از مربیان لیگ برتری به جای وینگادا روی نیمکت تیم ملی امید بودند، نتیجه‌ بهتری می گرفتند.
این کارشناس با انتقاد از عملکرد فدراسیون نیز، گفت: فدراسیون در انتخاب مربیان تیم امید اشتباه کرد و در گذشته هم اشتباهاتی داشته است. الان فدراسیون امارات ۳۰ داور و همین طور مربیان زیادی از کشورش را برای آموزش به آلمان فرستاد، اما فدراسیون ما اصلا چنین برنامه‌هایی ندارد که هیچ مربیانمان را هم دست کم می‌گیرد. آخر چقدر باید از گذشته درس بگیریم. تجربیات تلخ چه زمانی باید به کار ما بیاید؟ فقط می‌توانم بگویم متاسفم!

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.