معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری : ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به ۳۰۰ پروژه گردشگری اختصاص یافت

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به ۳۰۰ پروژه گردشگری در دولت تدبیر و امید اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا مرتضی رحمانی موحد یکشنبه در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر در جزیره مینو در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این دوهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه ای برای ۲۷۰ پروژه گردشگری پرداخت شد.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۷۰۰ پروژه در حوزه گردشگری با پیشرفت بین ۱۰ تا ۹۰ درصدی در کشور در حال اجرا است، گفت: ساخت حدود ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره در سال ۹۲ آغاز شد و تا سال گذشته ۳۰ هتل افتتاح شد و تا پایان دولت یازدهم ۲۰ هتل دیگر نیز بهره برداری می شود.
رحمانی موحد، توسعه تاسیسات گردشگری ساحلی از برنامه های ششم توسعه خواند و گفت: برای توسعه تاسیسات گردشگری در سواحل جنوبی و شمالی کشور و احداث سازه ها و زیرساخت ها تا سقف ۱۰ میلیون گردشگر و بازدید کننده یک ماده تسهیلاتی در بسته های حمایتی برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از بسته های حمایتی برنامه ششم توسعه زیرساخت سواحل جنوبی است که در اولویت کاری سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.
رحمانی موحد افزود: با توجه به اینکه فضای سواحل آزاد جنوبی خیلی بیشتر از سواحل شمالی است، گردشگری آبی یا دریایی برای ما اهمیت بسیاری دارد و باید از ظرفیت های دریا و رودخانه ها در بحث گردشگری آبی استفاده کرد.
وی در بخش دیگری به پتانسیل های گردشگری طبیعی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استان خوزستان به لحاظ داشتن منابع بسیار زیادی در حوزه آبی، رودخانه ای طبیعی به خصوص رودخانه های کارون و بهمنشیر باید برای آن طرح های زیرساختی اجرا شود که علاوه بر ارتقای سطح درآمد و توزیع ثروت ، در جذب گردشگران خارجی به ویژه عراق مورد استفاده قرار گیرد.
رحمانی موحد، سه بنای تاریخی خوزستان را مهم خواند و گفت: سه بنای تاریخی ثبت جهانی در استان خوزستان وجود دارد که برای احداث مجمتع های گردشگری با استانداردهای بالا، در بخش احداث زیرساخت های گردشگری به ویژه در بخش فرهنگی، اقامتی و تفریحی متقاضی و سرمایه گذار وجود دارد.

 بازاریابی برای جذب گردشگران خارجی
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یک برنامه بازاریابی برای جذب گردشگران خارجی طی سه سال اجرا شد و امسال موفق شدیم طرح های عمده را اجرا کنیم.
رحمانی موحد افزود: در حال حاضر در حوزه نمایشگاه ها، معرفی استان ها به بازارهای همسایه و آشناسازی تورهایی برای کشورهای هدف فعال هستیم.
وی خدمات روادید به عنوان یکی از عناصر موثر در جذب گردشگران خارجی خواند وبا بیان اینکه پورتال روادید الکترونیکی در حال آماده سازی است، گفت: مراحل تست آزمایشی صدور روادید الکترونیکی وزارت امور خارجه در حال انجام است.
وی در ادامه داد: در زمینه های مختلف با کشورهای خارجی مختلف در سطوح مختلف، یادداشت و تفاهمنامه در زمینه تبادل تجربیات در کارگاه های آموزشی، استفاده از سازمان های بین المللی، کمک های فنی، ارتقای گردشگری منعقد کردیم.
وی با بیان اینکه ما هیچ مشکلی برای جذب گردشگران خارجی نداریم، گفت: جذب گردشگران خارجی فقط بحث اقامتگاه نیست بلکه فرهنگ مهمان نوازی و پذیرش مهمان شرط است و الحمدالله فرهنگ ایران اسلامی در پذیرش و مهمان نوازی ریشه کهن دارد.
رحمانی موحد در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۷ ایران اسلامی به عنوان منبع و مرجع معتبر جهانی در مقصد گردشگری اعلام شده و ما باید یک مقدار در حوزه آموزش و جوانمندسازی فعالان گردشگری به ویژه حوزه های اقامتی و پذیرایی فعال تر شویم.
وی ادامه داد: امید است هر گردشگری که به ایران سفر می کند در هنگام برگشت به کشور خود ۱۰ گردشگر از میهن خود به ایران بفرستد.
به گزارش ایرنا امروز یکشنبه رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به هیات همراه خود ضمن دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، از موزه آبادان، باغ موزه آبادان، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مجتمع فرهنگی تفریحی برلیان و جزیره مینو دیدن کرد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.