فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: آمادگی کامل نیروی انتظامی خوزستان برای مدیریت ایام نورز

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: سردار محمدرضا اسحاقی  فرمانده انتظامی خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رویکرد ما در  سال جاری  تولید امنیت و ایجاد احساس امنیت برای شهروندان بوده است. در روزهای پایانی سال و نیمه اول فرودین به دلیل مناسبت های چهارشنبه اخر سال، سفرهای نوروزی و روز طبیعت همکاران ما را در  یک ماه اینده پرکار تر می کند. طبیعی است که این موضوعات بستری است که مردم خستگی یک سال تلاش خود را با  استفاده از طروارت بهار و دید و بازدیدها  ازتن بیرون کنند.  برخی مواقع این تبعات منفی که در سالیان گذشته دیده ایم به دلیل بی توجهی به آنها دوباره تکرار و ایامی که برای طراوت و نشاط است به ایام حزن، اندوه و نگرانی تبدیل می شود.

وی ادامه داد:  از سویی خوزستان مقصد راهیان نورزوی و مسافران نورزوی است و انتظار می رود شش میلیون نفر به خوزستان سفر کنند. همه این مسایل برای ما دغدغه ایجاد می کند و با غفلت و تخلف رانندگان متاسفانه منجر به تصادف و از دست رفتن و یا مصدومیت برای شهروندان عزیز می‌شود .

به گزارش خوزنیوز: سردار اسحاقی در شاره به هشدارهای پلیس برای چهارشنبه آخر سال تاکید کرد: پلیس با شادی و تخلیه هیجان تا زمانی که در تعارض با ارامش و اسایش دیگران نباشد مشکلی ندارد . هدف ما پیشگیری از حوادث تلخ  اخر سال است.  توصیه ما این است که اگر کسی بخواهد جشن بگیرد و کاری بکند خانواده محور باشد و در اماکن عبوری مردم و اماکن عمومی نباشد چرا که سلب آسایش دیگران برخلاف قانون است و مورد تذکر پلیش واقع خواهد شد. پیشاپیش از همه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان  برای مشارکت در نظم تشکر می کنیم و طبعیی است که با متخلفان برخورد می کنیم .ما نمی خواهیم خانواده ها از این اقدامات اسیب ببیند و از همین رو  مختلفان و وسایط نقلیه  احتمالی انان  تا پایان تعطیلات بازداشت خواهند شد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال یکی از موضوعات مهم و مورد اشاره است، گفت: سفرهای نوروزی نیز یکی دیگر از مسائلی هست که باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد چون در سال های گذشته متأسفانه منجر به حوادث تلخ رانندگی شده است.

سردار اسحاقی عنوان کرد: هیچ حاجت و شفایی در رفتارهای غلط چهارشنبه سوری نیست و عمدتا باعث حوادث تلخ و ناگواری می شود که حداقل نیز احساس آسایش مردم را به هم زده اند. بنابراین توصیه ما این است که اگر باز هم کسی بخواهد به سنت عمل کند باید به این نکته توجه داشته باشند که موضوع شادی های این ایام باید خانواده و محله محور باشد.

وی افزود: شعار سال اینده پلیس ارامش بهاری با قانومندی  است که امیدواریم ما ارامش بهاری را با قانون مندی و نظم اجتماعی به بار بیاوریم و مردم هم نقش بسیار موثری را در این رسیدن به این هدف دارند

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ورود راهیان نور و مسافران نورزوی حجم مسافرت و ترافیک در محورهای درون شهری و برون شهری ها را افزایش می دهد وبا رعایت قوانین رانندگی می توان تبعات منفی را به صفر رساند.  پلیس نیز برپایی  ۱۸۴۴ کانکس در مناطق سیاحتی و زیارتی و رودی شهرها برای ارایه خدمات بشتر به شهروندان و میهمانان نورزوی در دستور دارد

وی ادمه داد: برخورد با تخلفات رانندگی و رفتارهای پرخطر همچون سرعت و سبقت در شهر و محورهای بین شهری در ایام تعطیلات نوروز پررنگ تر خواهد شد داریم چرا که سی درصد تصادفات جرحی و فوتی ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز  هستند. برای حل این تخلفات سرنشینان خودرو یک دل و یک صدا باید راننده را از بی انضباطی رانندگی بر حذر دارند. 

فرمانده انتظامی خوزستان  عنوان کرد: ۲۴ اسفند تیم استقلال خوزستان به مصاف تیم لخویا می رود که برای تأمین امنیت این بازی و تماشاگران نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده ولی به همه حاضران در ورزشگاه توصیه داریم که مراعات خود، همشهریان و مهمانان نوروزی را داشته باشند.

 سردار اسحاقی با اعلام اینکه تشکیل گشت های آشکار و پنهان به ویژه در بافت مرکزی را در ایام قبل و بعد عید نوروز داریم، خبر داد: ۱۸۴ نقطه کانکس و چادر نوروزی به ویژه در مدخل ورودی شهرها، مناطق زیارتی و سیاحتی به منظور ارائه خدمات بیشتر به مردم مستقر کرده ایم.

وی خبر داد: شب گذشته  در یک بی دقتی و تصادف شش نفر که یکی از انها یک کودک شش ماهه بود از دست رفتند. ما باید بسیج شویم و کمپین ایجاد کنیم تا تخلفات راننگی را کمتر کنیم . اگر حتی جان بک نفر نجات پبدا کند کار بزرگی انجام شده است چرا که با از دست رفتن یک نفر چند خانواده بذ مشکل مواجه می سوند.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: از ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور مرحله دومی از حضور این کاروان ها آغاز شده و عمده قوا در این روزها به استان خوزستان می آیند. جریان فرهنگی راهیان نور یکی از پرمخاطب ترین و تأثیرگذارترین موضوعات این حوزه در کشور است. مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که راهیان نور خودش یک نوع فناوری برای انجام کارهای فرهنگی است.

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: رشد وقوع جرائم در استان کنترل و مهار و در برخی شاخص ها کاهش داشتیم که از آن جمله می توان به کاهش سه درصدی سرقت به عنف اشاره کرد. وقتی کشفیات افزایش پیدا کند، به صورت خودکار مجرمانی که دستگیر می شوند یعنی فرصت تکرار جرم توسط این عناصر کنترل شده و نتیجه آن کاهش وقوع جرائم در حوزه های مختلف است.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.