کمبودهای فرهنگی سوسنگرد بیش از مشکلات عمرانی است/ مظلومیت هنرمندان و شاعران

عصر جنوب: امام جمعه سوسنگرد کمبودهای فرهنگی این شهرستان را بیشتر از مسائل عمرانی موجود در آن عنوان کرد.

 

احمد ساری پیش از ظهر امروز در همایش فیلم سینما آزادی و افتتاح کانون عکس و فیلم سوسنگرد عنوان کرد: هنرمندان شهرستان سوسنگرد همیشه از وضع معنوی و مادی خود در زمینه پیشرفت کاری و تولید هنر، شکوه های زیادی داشته که وظیفه خود می دانیم این امر را مطرح و زمینه های رسیدگی به آن را فراهم کرده و منتظر کارهای مثبت در آینده شویم.
امام جمعه سوسنگرد افزود: رسالت هنرمندان، رسالت مبارکی است که در آن نیروهای انسانی و استعدادهای نو کشف می شوند.

حجت الاسلام ساری تاکید کرد: تاثیر این فرهنگ باید یک منطقه، کشور، شهر و حتی یک خانواده را در برگیرد چرا که می توان گفت این رسالت همچون معلمی بر تجسید و تعلیم استوار است.

وی اظهار کرد: معلمی که برای آموزش دانش آموزان خود از ابزار نقاشی و تصویر استفاده می کند بسیار موفق تر و مجهزتر از معلمان دیگر است، این در مورد کارگردانی که سوژه ای را به تصویر می کشد نیز صدق می کند.

امام جمعه سوسنگرد به فیلم هایی که اخیرا از قرآن، اهل بیت و علمای اسلام ساخته و عرضه می شوند، اشاره کرد و گفت: این فیلم ها در سطح وسیع بین المللی خریداری شد و این نشان دهنده سازگاری مضمون فیلم های با طبع و فطرت انسانی است. همچنین در ایران می توان به سوژه دفاع مقدس و به تصویر کشیدن ایثارگری عزیزان ما در طی جنگ تحمیلی اشاره کرد و فیلم های بسیاری از این رشادت ها ساخت.

حجت الاسلام ساری تصریح کرد: در این شهر به حوزه فرهنگ توجه اندکی می شود. صاحبان قلم، شاعران و ورزشکاران از حمایت خاص برخوردار نیستند و از جیبشان برای پیشرفت و ترقی خود هزینه می کنند. در این شهرستان بیش از مساله عمرانی کمبودهای فرهنگی وجود دارد، یک جوان پش از فارغ التحصیلی باید با خلاقیت کارآفرینی کند.

وی در پایان گفت: فیلم می تواند یک جامعه را بهم بریزید و نیز می تواند تاثیر مثبتی بر جامعه وارد کند لذا باید به این عرصه فرهنگی نگاه بیشتر و بهتری شود.


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.