وزیر کشور خبر داد: بررسی حاشیه‌نشینی خوزستان در شورای اجتماعی کشور

 عصر جنوب – asrejonoob.ir:  وزیر کشور از بررسی پدیده “حاشیه‌نشینی” خوزستان در شورای اجتماعی کشور خبر داد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین کشور است، اظهار داشت: پیرو جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری در زمینه اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی داشتیم دومین مورد بعد از اعتیاد، موضوع حاشیه‌نشینی بیان شده است.

وی افزود: مطالعاتی در وزارت کشور برای همه مراکز استان‌ها و شهرهای درجه ۲ با هدف تعیین اولویت‌ انجام دادیم تا بتوانیم براساس این اولویت دستگاه‌های اجرایی را که وظایفی در قبال این موضوع دارند، مسئول کنیم که پای کار بیایند.

وزیر کشور بیان کرد: در خوزستان طرح توسعه پایدار را از ۳سال قبل انجام دادیم و مراحل تصویب این طرح گذشته است؛ این طرح امسال ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار در بودجه داشت و برای سال آینده نیز اعتبار خوبی پیش‌بینی شده که اولویت نیز به مباحث حاشیه‌شهر داده شده است.

وی گفت: گفته‌ام در آینده نزدیک موضوع حاشیه نشینی در خوزستان به‌ویژه اهواز را در دستور جلسه شورای اجتماعی قرار دهند به استاندار نیز اعلام کردیم که برنامه‌هایشان را ارائه دهد و در آنجا اگر تصویب شود، می‌توانیم دوباره منابعی را در اختیار بگذاریم و دستگاه‌ها را متولی انجام کار کنیم.

رحمانی فضلی عنوان کرد: سفر دیگری ویژه مسائل حاشیه‌نشینی، سیاسی و مباحث کلی در خوزستان خواهم داشت و تلاش خواهیم کرد مسئولان مربوطه را به همراه داشته باشیم تا کمک ویژه‌ای داشته باشند و نیز برنامه‌هایشان را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه موضوع حاشیه‌نشینی واقعاً مهم است، تصریح کرد: امیدواریم با طرح توسعه پایدار و نیز پیگیری آن بتوان اقدامات موثری را انجام داد.

 
مرجع / تسنیم
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.