دبیرخانه ششمین جشنواره استانی پایتخت پنجره‌ها در آبادان دایر شد

عصر جنوب: مسئول حوزه هنری آبادان گفت: دبیرخانه ششمین جشنواره استانی (هنر مقاومت) پایتخت پنجره‌ها در آبادان دایر شد.

ناصر روستایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: حوزه هنری آبادان افتخار دارد تا در سالی که به نام فرهنگ مزین شده و همسو با افق فرهنگی هنری مندرج در سند چشم‌انداز ایران در سال ۱۴۰۴، با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر و نهادهای علاقمند، ششمین جشنواره هنری مقاومت را در مهر ماه امسال برگزار کند.

 

وی از گرامیداشت حماسه بزرگ شکست حصر آبادان و هشت سال دفاع مقدس، توجه به مضامین عالی مرتبط با مقام بلند شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و نیز تعالی خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه ویژه به افق فرهنگی و هنری در چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴، تولید و نشر عمومی آثار فاخر و برجسته، توجه به استعدادهای جوان و آفرینشگران والای هنر، حمایت از پدید آورندگان آثار هنری با مضامین مرتبط با محتوای جشنواره، ترویج و تقویت نگاه هنری به پدیده‌های اجتماعی و رویدادهای ملی و آئینی به عنوان اهداف اصلی برگزاری این جشنواره نام برد.

 

مسئول حوزه هنری آبادان عنوان کرد: انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان، تمدن اسلامی، تعالی خانواده ایرانی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی از موضوعات قابل طرح در این جشنواره است.

 

روستایی با بیان اینکه محتوای ششمین جشنواره هنری مقاومت (پایتخت پنجره‌ها) در دو بخش مسابقه و برنامه‌های جانبی برپا می‌شود تصریح کرد: بخش مسابقه این جشنواره در ۶ رشته هنری مشتمل بر شعر، ترانه، داستان، عکس، نمایشنامه‌خوانی و فیلمنامه‌نویسی در گستره خوزستان و به میزبانی آبادان برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره، آثار ارسالی را بر اساس مقررات مربوط به هر بخش دسته‌بندی و برای قضاوت در اختیار داوران قرار می‌دهد.

 

مسئول حوزه هنری آبادان ادامه داد: آثار مرتبط با بخش مسابقه شعر در دو بخش کلاسیک و نو و ترانه، مسابقه داستان در دو بخش داستان کوتاه و داستانک و مسابقه عکس در دو بخش عکاسی مستند و عکاسی خلاق پذیرفته و هر کدام به صورت مجزا داوری می‌شوند.

 

به گفته روستایی، در مسابقه نمایشنامه‌خوانی، متن‌های ارسالی باید با مضمون موضوعات قید شده در فراخوان جشنواره باشد.

 

وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۰ مهر امسال عنوان کرد و افزود: اسامی پذیرفته‌شدگان برای شرکت در این جشنواره در روز ۲۰ مهر ماه امسال اعلام می‌شود.

 

مسئول حوزه هنری آبادان، زمان پایان این جشنواره و معرفی برگزیدگان را یکم آبان امسال اعلام کرد.

 

 

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.