نکاتی درمورد ویزای اربعین

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل حج و زیارت خوزستان از مردم خواست تنها از طریق دفاتر معرفی شده سازمان حج و زیارت اقدام به اخذ ویزای اربعین کنند تا دچار مشکل نشوند.

ناصر حویزاوی گفت: امسال ویزا تنها به صورت گروهی صادر می شود که از سوی دولت عراق، ۴۰ دلار اعلام شده است و اعتبار آن از زمانی که وارد عراق می شوند، ۲۰ روز است.

وی بیمه زائران، مدیریت کمیته هایی مختلف و ثبت نام زائران در سامانه سماح را از مسائلی دانست که در سال جاری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه روند صدور ویزا سه روز طول می کشد، ادامه داد:‌ امسال تمام مراحل ثبت‌نام و همچنین واریز مبلغ هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و در این زمینه علاوه بر ۴۰ دلار هزینه ارزی اخذ روادید،  ۱۰ هزار تومان هزینه خدمات دفتری، ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان حق بیمه و همچنین دو هزار تومان حق ورود  به سایت سماح در نظر گرفته شده است که با توجه به نواسانات قیمت دلار، جمعا حدود یکصد و ۸۰ هزار تومان برای هر نفر آب می خورد.

نام نویسی سفر اربعین از ۲۷ شهریورماه به صورت سراسری در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir آغاز شده است و تا ۲۴ آبان‌ماه ادامه دارد.

پایانه های مرزی چذابه، شلمچه و مهران سه پایانه مرزی کشور به شمار می روند که هرساله تعداد زیادی از زائران حسینی از این سه مرز برای سفر به کربلا و نجف عبور می کنند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.