ابتکار در یک نگاه؛ مسافران هسته​ای ایران در ایستگاه نیویورک

عصر جنوب: مسافران هسته ای در ایستگاه نیویورک و کاتولیک تر از پاپ مهمترین خبرهای روزنامه ی ابتکار شماره روز چهار شنبه است.

 
این روزنامه عنوان مسافران هسته ای در ایستگاه نیویورک را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: این بار آمریکا میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و ۶ کشور است و دیپلمات‌های کشورهای مرتبط با موضوع، از امروز چمدان‌های خود را در ایستگاه نیویورک باز می‌کنند. دراولین گام، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دور جدید مذاکرات را با یک ناهار کاری در نیویورک آغاز می‌کنند. براساس برنامه اعلام شده، نشست رسمی ایران و گروه ۱+۵ عصر پنجشنبه برگزار می‌شود. این دور از مذاکرات در حاشیه شصت و نهمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود. عراقچی پیش از عزیمت به آمریکا درباره این دور از مذاکرات گفت: بعید می‌دانم با توجه به حجم موضوعاتی که باید مورد مذاکره قرار بگیرد، بتوانیم در نیویورک به توافقی دست پیدا کنیم. اما مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه سوییس در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در نیویورک گفت: ما با جدیت به مذاکرات ادامه می‌دهیم و امیدواریم طرف مقابل نیز جدیت و انعطاف لازم را داشته باشد تا بتوانیم قبل از ۴ آذرماه به توافق جامع برسیم.روزنامه ابتکار عنوان کاتولیک‌تر از پاپ را برجسته کرد و نوشت: کاتولیک تر از پاپ این تعبیری است که در ۲ روز گذشته از سوی ۲ نفر از بزرگان نظام درباره ساکتین دیروز و انقلابی‌های امروز به کار رفته است. ابتدا سید حسن خمینی به صراحت این تعبیر را درباره کسانی به کار برد که اگرچه در ابتدا ساکت بودند ولی بعدا به سفره آماده رسیدند و شدیدا طرفدار امام شدند پس از آن آیت الله هاشمی رفسنجانی از کسانی سخن گفت که اگرچه این روزها ادعای انقلابی‌گری دارند، اما چندسال قبل از پیروزی انقلاب به صراحت مبارزه با شاه را حرام اعلام کرده بودند.موضوعی که قهر ۱۰ساله مقام معظم رهبری در دوران مبارزه با آنان را به دنبال داشت.این روزنامه با انعکاس عنوان نقش ایران در عراق مستشاری است نه نظامی، نوشت: سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح دیروز در نشست خبری که به مناسبت ۲۶شهریور سالگرد صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تاسیس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: نیازی به حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه نبود چرا که مردم عراق و ارتش این کشور توانایی‌های لازم در این زمینه را داشتند. وی با بیان این که قطعا پیروزی در آمرلی در شکست کلی داعش تاثیر گذار است، گفت: قطعا تسلط و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش عراق روی ارتفاعات حمرین که از نقاط استراتژیک دفاعی و نظامی محسوب می‌شود روز به روز توسعه پیدا می‌کند.

دیگر گشت موتوری را به کار نمی‌بریم! تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. دبیرکل انصار حزب الله گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مساله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد. وی با بیان اینکه برخی رسانه ها با شلوغ کاری دنبال اهداف خود هستند، گفت: برای رسانه‌های داخلی که اقدام به هم نوایی با آنها می‌کردند توضیح دادیم که ما هرگز درصدد مقابله نیستیم و حتی به وزیر کشور هم، درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مساله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه مشروحاً توضیح دادیم که وی خاطرشان آسوده باشد و بحث، بحث تقابلی نیست و به هیچ وجه مشکل امنیتی ندارد اما چون آنها متولی امنیت هستند در جریان باشند و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این روزنامه با انتخاب موضوع تنها جزیره ایرانی خزر در آتش سوخت، نوشت: آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر و یکی از قطب‌های مهم گردشگری شمال کشور از بامداد روز سه شنبه در محاصره آتش قرار گرفته است. به گزارش ایرنا و بر اساس اطلاعات غیررسمی اولیه این آتش از محل کانال خوزینی واقع در غرب جزیره آغاز و هم اکنون در حال گسترش به سمت شرق و تاسیسات شیلات است. بر پایه این گزارش هم اکنون آتش سوزی حدود ۱۰۰ هکتار از مراتع و درختان جزیره را فرا گرفته است و در این بین ماموران زیادی از دستگاههای مختلف عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان بندر ترکمن با تجهیزات و ماشین آلات مختلف برای مهار آن تلاش می‌کنند.


مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.