فقط ۳ درصد از مردم ایذه روزانه مطالعه می‌کنند

عصر جنوب: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ایذه گفت: فقط حدود سه درصد از مردم این شهرستان روزانه حدود ۵۰ دقیقه کتاب مطالعه می‌کنند.

نادر مرادی‌فر صبح امروز در جلسه نهضت مفید شهرستان ایذه که در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی و بررسی مشکلات این حوزه در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در راستای ترویج و توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان، یک‌باب زمین از طرف شهرداری برای احداث یک کتابخانه جدید اهدا شده‌ و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رایزنی با اعضای خیرین شهرستان، کار تعمیر و خرید تجهیزات سالن مطالعه کتابخانه شهید دستغیب بعد از دو سال تعطیلی انجام شده افزود: کتابخانه روستای سادات‌حسینی در آینده نزدیک افتتاح خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ایذه ضمن تشکر از شهرداری و فرمانداری شهرستان در خصوص همکاری در پرداخت مطالبات این نهاد، از بازگشایی مجدد کتابخانه بخش مرغا که حدود یک‌سال بدون فعالیت بوده خبر داد و گفت: در راستای ایجاد عدالت فرهنگی در کتابخانه‌های سطح شهرستان این اقدام صورت خواهد گرفت.

مرادی‌فر با بیان اینکه از هر ۱۰۰ شهروند ایذه‌ای پنج نفر عضو کتابخانه هستند یادآور شد: در اردوی جهادی دانشجویان بسیجی که هفته پیش در سطح مناطق روستایی شهرستان برگزار شد، ۳۰۰ جلد کتاب متنوع از طرف کتابخانه‌های عمومی شهرستان به این مردم اهدا شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کتابخانه شهید مفتح دارای ۲ هزار و ۶۵۰ نفر عضو است و کار ارسال کتاب از مرکز با توجه به مدرک تحصیلی اعضای کتابخانه هر شهرستان صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در همه مناسبت‌های فرهنگی پیش‌قدم در اجرای برنامه هستیم و از خانواده‌های ایذه‌ای می‌خواهیم در صورت عدم نیاز به یک کتاب، آن را برای استفاده دیگران به کتابخانه‌های سطح شهر اهدا کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ایذه با اشاره به سرانه مطالعه شهرستان تصریح کرد: فقط حدود سه درصد از مردم شهرستان روزانه حدود ۵۰ دقیقه کتاب مطالعه می‌کنند که این نسبت به بقیه نقاط کشور در سطح پائین‌تری است.

به گفته مرادی‌فر، کتاب‌های ادبی و تاریخی مهم‌ترین درخواست‌های مردم شهرستان برای دریافت هستند.

وی در پایان با بیان اینکه آمادگی اهدای رایگان کتاب به حامیان مطالعه عمومی در سطح شهرستان را داریم از پزشکان و مسئولین اماکن پر‌تردد خواست تا با ایجاد قفسه کتاب، زمینه مطالعه عمومی را در محل کار خود برای همشهریان فراهم کنند.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.