جلوگیری از خرید و فروش دام در محل‌های غیرمجاز گتوند

عصر جنوب: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند به دامداران تاکید کرد از خرید و فروش دام در محل‌های غیرمجاز این شهرستان خودداری کنند.
صبح امروز کمیته اضطراری کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی با حضور معاون فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره راه و شهرسازی و کارشناسان دامپزشکی شهرستان تشکیل شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند در این نشست اظهار داشت: صیانت از سرمایه دامی و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک از جمله اقدامات موثر در حوزه جهاد اقتصادی است.

مسلم همتیان با اشاره به خسارات اقتصادی  بیماری تب برفکی افزود: همه جمعیت‌های دام سبک و سنگین شهرستان و روستاهای تابعه اعم از کوچ‌رو و ثابت تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می‌گیرند و فرمانداری باید در راستای تسریع عملیات واکسیناسیون با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها هماهنگی لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: همچنین باید هرگونه صدور بارنامه برای محموله دام زنده و فرآورده‌های خام دامی از سوی شرکت‌های باربری و اجازه تردد به محموله‌های فوق منوط به رویت گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای صادره از دامپزشکی باشد.

همتیان در ادامه از دامداران خواست به منظور کنترل بروز بیماری تب برفکی، ضمن رعایت شرایط بهداشتی از تردد غیرضروری به واحد دامداری خود جلوگیری و از خرید و فروش دام از محل‌های غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست پیرامون آشنایی با بیماری تب برفکی، راه‌های کنترل و پیشگیری و همچنین قرنطینه و واکسیناسیون بیماری مواردی مطرح شد.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.