روحانی در جریان سفرهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری: ۳درصد از درآمد سالانه نفت به خوزستان اختصاص می یابد / روحانی پس از انتخابات: در خصوص تخصیص ۲درصد قولی نمی دهم

عصر جنوب: در خبرها آمده است که محسن رضایی گفته است که یکی از پیشنهادهای ارائه شده به دولت این است که اختیار نفت و گازی که در خوزستان سوزانده می‌شود، به استاندار داده شده تا درآمد حاصل از آن به استان تعلق گیرد. در پاسخ به ایشان باید گفت که وقتی وعده اختصاص سه درصد نفت به خوزستان با اما و اگر مواجه می شود چطور می توان به وعده ی بزرگ تری دلخوش کرد؟

 اگر همان سه درصدی که دکتر روحانی در جریان سفرهای تبلیغاتی و در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری قول و وعده آن را به خوزستانی ها داده بود عملی شود دیگر نیازی به اختیارداری نفت و انحصار آن در دست استاندار نیست. لازم به ذکر است که روحانی در جریان تبلیغات انتخابات، به مردم خوزستان وعده داده بود که اگر رئیس‌جمهور شود حتما ۳ درصد از درآمد سالانه نفت را به استان خوزستان اختصاص خواهد داد.
وی در آن زمان گفته بود که این یک حرف حق است که تاکنون عملی نشده است بنابراین تلاش خواهم کرد در دولت تدبیر و امید ۲ درصد نفت را که تاکنون محقق نشده برای مردم خوزستان عملی کنم و این ۲ درصد را به ۳ درصد افزایش دهم.
البته روحانی بعد از ریاست جمهوری ، وعده خود را فراموش کرد و در اولین سفر استانی چنین گفت : در خصوص تخصیص ۲ درصد درآمد نفتی به استان خوزستان قول نمی‌دهم و باید مشورت بگیرم. مثل بعضی‌ها نیستم، قول نمی‌دهم . باید مشورت بگیرم. من متخصص نیستم که در همه امور کارشناسی کنم و نظر دهم، اما این مسئله را بررسی و پیگیری می‌کنیم !

 


 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.