جان کری: ملک عبدالله گفت، ایران به کنفرانس پاریس دعوت شود، ما نمی آییم/آماده گفتگو با تهران درباره داعش هستیم، اما در این خصوص هماهنگی نمی کنیم

عصر جنوب: جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که آمریکا اماده تعامل و ارتباط با ایران و سوریه در مورد نگرانی های مشترکشان درباره داعش است.
ای بی سی نیوز نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که آمریکا اماده تعامل و ارتباط با ایران و سوریه در مورد نگرانی های مشترکشان درباره داعش است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، کری گفت: آمریکا با حضور ایران در کنفرانس بین المللی پاریس در جهت تقویت ائتلاف علیه داعش مخالف کرده است.

وی افزود: ملک عبدالله پادشاه عربستان و مقامات امارات متحده عربی به آمریکا اطلاع دادند که اگر در کنفرانس حضور پیدا کند، این کشورها حضور پیدا نخواهند یافت.

کری بیان داشت: آمریکا به دنبال اقدام نظامی مشترک با ایران نیست، در واقع ما با تهران هماهنگی نمی کنیم اما آماده ی گفتگو با این کشور از جمله در حاشیه مذاکرات هسته ای نیویورک هستیم.

جان کری در ادامه ابراز امیدواری کرد که تهران و واشنگتن در دور بعدی مذاکرات هسته ای که این هفته آغاز می شود به زمینه ی مشترکی برسند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: من ابراز خوشبینی نمی کنم اما امیدوارم که راهی برای دستیابی به توافقی که برای جهان اهمیت دارد بیابیم.

جان کری همچنین در گفتگو با یاهو نیوز و در پاسخ به سئوالی در مورد همکاری نظامی با ایران، این موضوع را منتفی ندانست و گفت: ما اماده ی انجام هر نوع اقدام سازنده ای که خشونت را در عراق کاهش می دهد، هستیم.

 

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.