ثبت نام زوارحسینی آغاز شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مدیرکل حج و زیارت خوزستان از پیش‌بینی سفر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان خبر داد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد:‌ ثبت نام پیاده روی اربعین از امروز (۲۷ شهریورماه) به صورت سراسری در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir آغاز شده و تا ۲۴ آبان‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام سفر اربعین حضوری انجام نمی‌شود و تنها از طریق سایت سماح امکان‌پذیر است، افزود:‌ علاقمندان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در عتبات، با مراجعه به کلیه شرکت‌های خدمات زیارتی می‌توانند جهت ثبت نام در این سامانه اقدام کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند به صورت مستقیم به سایت سماح مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام را انجام دهند.

حویزاوی ادامه داد:‌ کلیه مراحل ثبت‌نام و همچنین واریز مبلغ هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود. در این زمینه ۴۰ دلار هزینه ارزی اخذ روادید، ۱۰ هزار تومان حق کارگزاری، ۲۵۹۰۰ تومان حق بیمه و همچنین ۲ هزار تومان حق ورود به سایت سماح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ‌آماده‌سازی زیرساخت‌های دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان به منظور انجام سفرهای زائران عتبات در ایام محرم و صفر، در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات عالیات سفر کنند./ ایسنا**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.