کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان حل شود

عصر جنوب: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خواستار حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش این استان شد.

 

فرج‌الله خبیر اظهار داشت: مشکل سرویس مدارس مناطق باید حل شود ،زیرا این مسئله سبب شده بسیاری از دانش‌آموزان از تحصیل بازمانند.

وی افزود: امسال نیز با تمام امکانات باید این مسئله را برطرف شود و دیگر نباید شاهد این باشیم که در برخی از مناطق بچه‌ها پیاده در حال حرکت به سوی مدرسه باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات اجرایی در نظر گرفته شده تصریح کرد: تفاهمنامه آموزش و پرورش و بهزیستی استان منعقد خواهد شد و این تفاهمنامه برای گسترش مهدکودک و آموزش‌های پیش‌دبستانی در مناطق دو زبانه است.

خبیر اضافه کرد: نتایج این تفاهمنامه موجب می‌شود تا عقب‌ماندگی تحصیلی قبل از ورود به دبستان و از افت تحصیلی در سال‌های اول و دوم این دانش‌آموزان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای این طرح‌ها آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی وارد عمل شده و اعتبارات مورد نیاز نیز از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امسال باید عقب‌ماندگی تحصیلی را در استان برطرف کنیم تا جایی که تمام افرادی که به سن تحصیل می‌رسند وارد مدرسه شوند.

خبیر با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کادر آموزش و پرورش استان تصریح کرد: برای رفع این کمبودها باید از دستگاه‌های اجرایی دیگر چون بهزیستی، هلال‌احمر، ارتش و سپاه استفاده کنیم.

وی متذکر شد: ارتش نیز باید یکسری مجوز‌ها را بگیرد تا بتواند نیروهای آموزش و پرورش را تامین کند.

این مسئول در پایان بیان داشت: در حال حاضر برای کمبود نیروهای انسانی می‌توان از دانشجویان سال دوم مراکز تربیتی و یکسری معلمان مازاد آموزش و پرورش استفاده شود.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.