توقیف ۳ کیلو و ۹۰۰ گرم طلای مغایر با استاندارد از طلافروشی‌های خوزستان

عصر جنوب: مدیرکل استاندارد خوزستان از توقیف سه کیلو و ۹۰۰ گرم طلای مغایر با استاندارد از طلافروشی‌های سطح استان توسط این اداره کل خبر داد.

رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شش ماهه سال جاری و در راستای بازرسی از طلافروشی‌های سطح استان، کارشناسان این اداره کل مقدار ۳ کیلو و ۹۰۰ گرم طلای مغایر با استاندارد را توقیف و جمع‌آوری کرده‌اند.

وی افزود: پس از بازرسی از ۲۷ طلافروشی واقع در سطح استان خوزستان این مقدار طلای مغایر با استاندارد مشاهده و توقیف و مراتب جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: مصنوعات فلزات گران‌بها از جمله کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده که طبق ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین‌تر از استانداردهای ملی مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع و خاطیان به حکم محاکم صالحه محکوم خواهند شد.

دهدشتی‌زاده در پایان به همشهریان و هم‌استانی‌ها توصیه کرد در هنگام خرید طلا به کد شناسایی درج شده بر روی این مصنوعات توجه داشته باشند و در صورت مشاهده مغایرت مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند.

 


 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.