عضو هیات رئیسه مجلس: نجفی به عنوان وزیر علوم معرفی می شود

عصر جنوب: آرمان نوشت: یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد که محمدعلی نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت معرفی شود. علیرضا منادی سفیدان در این رابطه گفت: دولت قانونا برای معرفی وزیر علوم جدید سه ماه فرصت دارد و پیش از این هم معاون پارلمانی وزارت علوم گفته بود که از مهلت سه ماهه استفاده می‌کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: زمانی که آقای فرجی‌دانا از وزارت علوم رفت با نشر تقویم زمانی، برنامه دانشگاه‌ها ریخته شده بود، برنامه دروس نوشته شده بود و اساتید هم مشخص شده بود لذا مشکل برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

منادی‌سفیدان با بیان اینکه دولت احتمالا محمدعلی نجفی را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی خواهد کرد، گفت: آقای نجفی هم سابقه وزارت دارد و هم از اساتید دانشگاه‌ است.در رابطه با لیاقت محمد علی نجفی در مقام وزارت علوم هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما آنچه احتمال معرفی وی به بهارستان را کمی با مشکل مواجه می‌سازد این است که نجفی یک بار رای عدم اعتماد مجلس نهم را در کارنامه خود دارد اما از سوی دیگر آنچه می‌تواند این احتمال را تقویت نماید آن است که در مرداد۹۲ زمانی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم به بهارستان معرفی شد تنها یک رای مخالف موجب شد تا او راهی وزارتخانه نشود.

مسئله‌ای که منادی سفیدان نیز به آن اشاره و بیان می‌کند: آقای نجفی پیش از این زمانی که به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد تنها با اختلاف یک رأی به کرسی وزارت نرسید. بنابراین در چنین شرایطی که مردم عملکرد نمایندگان مجلس را درباره فرجی‌دانا می‌دانند به نظر می‌رسد در صورت معرفی محمدعلی نجفی به عنوان وزیر علوم نمایندگان برای بازیابی جایگاه خود رایی متفاوت از مرداد۹۲ در گلدان‌ها بیندازند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.