تلاش برای کاهش میانگین تلفات انرژی در کشور به زیر ۱۰ درصد

عصر جنوب: مدیرعامل شرکت توانیر ایران بر کاهش میانگین تلفات انرژی برق در کشور به زیر ۱۰ درصد تاکید کرد.

همایون حائری در حاشیه سفر به اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی اظهار کرد: خدمات ارائه شده در برق اهواز ارزشمند بوده و حفظ کرامت مشتری جزو شاخصه‌های اصلی مدیریت و کارکنان برق اهواز است.

وی اقدامات انجام شده در شرکت توزیع نیروی برق اهواز را خوب دانست و افزود: دلیل الگو و پیشگام شدن برق اهواز در میان شرکت‌های توزیع تعدیل بارترانس‌های پر بار، استفاده اقتصادی از تجهیزات و منابع موجود و حرکت در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: در سال‌های گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای کاهش پیک بار، کاهش تلفات انرژی، کاهش مصارف غیرمجاز برق و استفاده از کابل خودنگهدار و نیز بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید مانند ترموویژن در این شرکت صورت گرفته که علاوه بر کاهش تلفات انرژی، کیفیت و ارائه برق پایدار و مطمئن را برای شهروندان به همراه داشته است.

حائری گفت: در حال حاضر شرایط خدمت رسانی به نحو مطلوب انجام می‌شود و اولویت بعدی ما تمرکز روی دو محور کیفیت و توازن است.

وی اضافه کرد: منظور از کیفیت، کمک به زیباسازی مبلمان شهری با حذف شبکه فشار ضعیف، حذف پایه‌های برق، حذف ترانس‌هایی که روغن‌ریزی دارند و منظور از توازن خدمت‌رسانی بیشتر و جلوگیری از تلفات انرژی در داخل کشور که هر درصد آن چند میلیون دلار کمک به اقتصاد کشور دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: تلفات را از ۴۱.۵ درصد به زیر ۲۴.۵ درصد رسیده که این کار بسیار سختی است، ولی در کل با توجه به قابلیت‌های تخصصی موجود در کشور، به‌ویژه در بخش شبکه توزیع و وجود افراد با ضریب دلسوزی بالا باید بتوانیم ظرف یکسال تلفات شبکه برق را به زیر ۱۰ درصد برسانیم.

حائری اظهار کرد: در بحث مدیریت مصرف باید در کنار کارهایی که انجام می‌دهیم کار فرهنگی نیز انجام داده تا در تابستان سال آینده با مشکل جدی مواجه نشویم زیرا دربحث مدیریت تقاضا صنعت برق همیشه پشتیبان اقتصاد کشور بوده است.

  مدیر عامل توانیر در پایان گفت: مصرف انرژی در سه استان خوزستان بوشهر و هرمزگان به‌طور متوسط ۱۳ هزار مگاوات ساعت و در کل کشور ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات ساعت است ولی با وجود مصرف بالا، کوچک‌ترین مشکلی در رفاه اجتماعی  مردم به‌وجود نمی‌آید زیرا رفاه اجتماعی مردم نخستین وظیفه این مجموعه است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.