لزوم بازگشت اتاق فرمان بنگاه‌های اقتصادی به خوزستان

عصر جنوب: رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برلزوم بازگشت اتاق فرمان بنگاه‌های اقتصادی از تهران به خوزستان تاکید کرد.

در نشست خبری که روز گذشته(۲۳ شهریورماه) در اهواز برگزار شد، عنوان کرد:‌ باید حوزه اختیارات و مسئولیت‌های مدیریت استان‌ها بیشتر شود‎؛ در این صورت است که مشکلات اقتصادی استان‌ها حل خواهد شد.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها و بلایای طبیعی دو تکانه مهمی هستند که موجب شده‌اند موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شود، افزود: این طرح می خواهد با توجه به مشکلات موجود در کشور، زندگی مردم را بهبود ببخشد. اجرای طرح اقتصادی مقاومتی در کشور ما را به چشم انداز ۲۰ ساله که همان توسعه یافتگی از جهت علم و فناوری است می‌رساند.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به طور کلی راه رسیدن به اهداف مورد نظر در سند چشم انداز ۲۰ ساله، اقتصاد مقاومتی و مدیریتی جهادی است.

مداحی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی از توسعه یافتگی، عدالت و استقلال تشکیل می‌شود که هر کدام از این موارد به تنهایی قادر به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور نیستند، اظهارکرد: ‌به نظر من باید اقتصاد مقاومتی را از جزء در کشور فرهنگ‌سازی کنیم؛ یعنی باید آن را ابتدا از خانواده‌ها شروع و پس در شهر، استان و کشور اجرا کنیم.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ براساس راهبرد چشم‌انداز ۲۰ ساله که برای رسیدن کشور به رتبه نخست منطقه در پیش گرفته‌ایم، باید با دو کشور عربستان و ترکیه رقابت کنیم که راهکار ترقی بر این دو کشور اجرای طرح اقتصادی مقاومتی است.

مداحی افزود: در خوزستان امکانات وسیعی وجود دارد اما با وجود این امکانات و منابع، شاخص بیکاری این استان بالا است.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:‌ هر کشوری برای توسعه‌یافتگی خاستگاهی دارد و خاستگاه توسعه یافتگی در کشور ما نخبگان است. امروز در جهان برای استفاده از نخبگان اسپانسر تعریف می شود و این اسپانسر الزاما دولت نیست. در بسیاری از کشورها، بنگاه‌های اقتصادی فکر و ایده‌های نخبگان را تجاری‌سازی می‌کنند اما چون اقتصاد کشور ما از ابتدا دولتی بوده، سرمایه‌گذاران توانمندی حمایت از نخبگان را ندارند. خوشبختانه در چند سال اخیر برخی از بانک‌ها اقدام به حمایت از نخبگان کرده‌اند.

رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه در کشور ما به چیزهایی که در الویت‌های دوم و سوم قرار دارد، اهمیت داده می‌شود. چرا توپ ورزشی دغدغه مردم است ولی تورم دغدغه نیست؟ چرا نباید به جای مسایل کم اهمیت، اقتصاد مقاومتی دغدغه مردم باشد؟

مداحی با بیان این که یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی تعامل سازنده با جهان است، ادامه‌داد: نباید فرصت هایی که به توسعه کشور کمک می کند را از دست دهیم.

وی با بیان این‌که قدرت اقتصادی ما باید درون‌زا شود، تصریح کرد: در عین توجه به روابط با جهان نباید از منابع داخلی خودمان غفلت کنیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.