پاپی زاده: وزارت ارشاد زمینه مناسب برای صدور مجوز پایگاه های خبری را فراهم کند/انتظار داشتیم حداقل ۲نماینده به خوزستان اضافه شود

عصر جنوب: عباس پاپی زاده اظهار داشت:اگر وزارت ارشاد بنای ساماندهی دارد اول باید زمینه صدور مجوز را فراهم کند و این روند را تسهیل کند اگر بعد از به وجود آوردن شرایط لازم و مناسب کسی اقدام به دریافت مجور نکرد آن وقت می تواند مدعی شود که باید جلوی سایت های غیرمجاز را بگیریم.

 

عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رهیاب در خصوص علت تعطیلات مجلس اظهارداشت:دستگاه های مختلف برای کارکنان خود در طول سال تعطیلاتی در نظر می گیرند چون کار مجلس به نحوی نیست که نماینده ها هر وقت خودشان تشخیص بدهند مرخصی بروند قاعدتا  مجلس مرخصی سالانه را سازماندهی کرده است.

وی ادامه داد:معمولا هر چهار هفته ایی یک هفته نمایندگان باید در حوزه انتخابیه باشند یعنی عملا چیزی به نام تعطیلات وجود ندارد بلکه سرکشی به حوزه انتخابیه است.

پاپی زاده گفت:اگر شما با اکثر نمایندگان مجلس تماس بگیرید خواهید دید این سه هفته تعطیلی را در حوزه انتخابیه گذرانده اند و کمترین اوقات فراغت را داشته اند و بسیار بیشتر از خانواده دور بودند و در اختیار مردم بوده اند.

وی افزود:در دو سه هفته ایی که گذشت من فقط چهار روز توانسته ام خانواده ام را ببینم حتی یک روز هم مسافرت نرفته ام  از صبح تا شب پیگیر مشکلات مردم بوده ام در این ایام به روستاهای حوزه انتخابیه سرکشی کرده ام و مشکلات آب و برق که در تابستان حادتر می شود را پیگیری کرده ام.

نماینده مردم دزفول گفت:در این مدت به مناسبت های مختلف در ادارات حضور پیدا کردیم تذکراتی به بعضی از دستگاه ها برای اصلاح روندشان داده ایم یکی دو روز را در مرکز استان بودیم و جلساتی با استانداری خوزستان داشتیم با مدیران کل استان نشست هایی برگزار کردیم.

وی ادامه داد:یکی دو روزی به تهران رفتم با چند وزارت خانه جلسه داشتم با وزارت نیرو در خصوص برق، با وزارت ورزش و جوانان در خصوص ایجاد دهکده المپیک در دزفول، با وزارت کار و رفاه اجتماعی در خصوص تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان دزفول، با میراث فرهنگی کشور در زمینه به ثبت رساندن دزفول به عنوان ششمین شهر تاریخی ایران صحبت هایی داشته ام.

نماینده دزفول در خصوص اضافه شدن یک نماینده به نمایندگان استان خوزستان در مجلس اظهار داشت:ما اعتقاد داریم شهرستان دزفول شرایط داشتن دو نماینده در مجلس را دارد و این اضافه شدن نماینده به یک شهرستان قاعده ایی است که هر ده سال یک بار اتفاق می افتد از ۱۵ سال پیش مسئولین باغملک پیگیر این موضوع بوده اند و شاخص ها را هم دارند.

وی ادامه داد:متاسفانه مسئولین دزفول ۷-۸ سال پیش باید این موضوع را پیگیری می کردند اما هیچ گونه کاری در چند سال پیش صورت نگرفت ما بلافاصله وقتی وارد مجلس شدیم در سال۹۱ گزارشی را تهیه کردیم و دلایل توجیهی خودمان را به کمیسیون شوراها و جاهای مختلف دادیم و چندین جلسه با اقای ابوترابی نائب رئیس مجلس و اقای کولیوند و خجسته کمیسیون شوراهای مجلس داشتیم و آنها گفتند که چند سال قبل این تصمیم گرفته شده است و هیچ بررسی در رابطه با دزفول در سالهای قبل انجام نشده است.

پاپی تاکید کرد:این فرصت در چندسال گذشته برای دزفول از دست رفت ولی ما کماکان پیگری این موضع هستیم انتظار ما این است که حداقل به جای یک نماینده دو نماینده به خوزستان اضافه شود.

نماینده مردم دزفول در خصوص برخورد وزرات ارشاد با سایت های خبری تصریح کرد:در کشور قانون داریم و سایت های که طبق قوانین کشور عمل کرده اند هیچ کس نمی تواند آنها را فیلتر کند و قطعا وزارت ارشاد باید در  این زمینه پاسخگو باشد.

وی ادامه داد:در دوره های گذشته سایت های که ارزشی نبوده اند دست به سیاه نمایی در کشور می زدند و کسی هم جلوی آنها را نگرفت و به جایی هم پاسخگو نبودند اینکه سایت های خبری را ساماندهی کنیم خوب است ولی اگر سایتی را به جرم منتقد بودن فیلتر کنند اصلا قابل پذیرش نیست بارها رئیس جمهور گفته اند ما انتقاد را می پذیریم و آستانه تحمل ما بالاست پس دلیلی وجود ندارد تا وزارت ارشاد بخواهد با سایت های خبری برخورد کند.

پاپی زاده تصریح کرد:اگر وزارت ارشاد بنای ساماندهی دارد اول باید زمینه صدور مجوز را فراهم کند و این روند را تسهیل کند اگر بعد از به وجود آوردن شرایط لازم و مناسب کسی اقدام به دریافت مجور نکرد آن وقت می تواند مدعی شود که باید جلوی سایت های غیرمجاز را بگیریم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.