ایران از نظر شاخص سیاسی، نظامی و امنیتی در منطقه اول است

عصر جنوب: رئیس کمیسیون چشم اندازی و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از نظر شاخص‌های سیاسی، نظامی و امنیتی در منطقه کشور ایران در جایگاه اول قرار دارد.

محمدابراهیم مداحی ظهر امروز در جلسه کارگاه آموزشی علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید علی هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: کشور ما از نظر شاخص‌های سیاسی، امنیتی و نظامی در منطقه در جایگاه اول قرار دارد و در جهان نیز جزء ۱۰ قدرت نخست دنیا است.

وی افزود: اما اگر شاخص‌های اقتصاد، علم فناوری و فرهنگی اضافه کنیم کشور ما در منطقه دوم و در آسیا نیز جزء ۲۰ کشور است.

این مسئول گفت: هدف ما از برگزاری این کارگاه‌ها این است که یک برداشت مشترک ایجاد کنیم که هر کس از دید خود اقتصاد و مقاومت را تعریف نکند.

مداحی ادامه داد: در کل کشور ۳۱ کارگاه تحت همین عنوان در حال انجام است که پانزدهمین کارگاه در استان خوزستان در حال برگزار است.

رئیس کمیسیون چشم اندازی و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جنس قدرت امروز تغییر یافته و کانون آن جابه جا می‌شود بنابراین قدرت براساس استباطات قرآن مشروع و نامشروع است که نامشروع از بعد اجتماعی موجب بیماری جامعه و مشروع موجب شکل گیری تمدن می‌شود.

مداحی مولفه‌های قدرت را همگرایی، چشم انداز، آینده نگری، هدیه آینده نگر، فرصت محور و بهینه مشکل محور است و اکثر مدیران ما مشکل محور هستند یکی از دلایلی که مدیریتی که باید به قدرت ختم شود فرصت محور است.

وی ابراز داشت: عمر متوسط استانداران ما در کشور یک سال و نیم است و مدیر اگر بداند ثبات دارد با نگاه دراز مدت تصمیم گیری می‌کند.

این مسئول متذکر شد: چشم انداز قانونی است که نظام برای خود تعریف کرده و خود را در آن نقد می‌کند و در واقع چشم انداز شرط و ضروریت بقای نظام است.

رئیس کمیسیون چشم اندازی و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای چشم انداز زمان تعریف شده است ولی سیاست فاقد زمان تعریف شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.