معاون فرماندار شادگان:سرشماری کشاورزی برای توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی لازم است

عصر جنوب: معاون فرماندار شادگان با تشریح نحوه اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در این شهرستان گفت: این سرشماری برای توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی لازم است.
‘نعمت اله آلبوغبیش’ روز یکشنبه در نشست هماهنگی طرح سرشماری عمومی کشاورزی شادگان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: کشاورزان باید در اجرای این طرح با ماموران سرشماری همکاری کنند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه در حال تدوین است، دریافت اطلاعات پایه ای درست و دقیق، برای برنامه ریزی در بخش کشاورزی ضروری است.

 

معاون فرماندار شادگان این شهرستان را قطب تولید کشاورزی خوزستان دانست و افزود: کارشناسان بخش کشاورزی و یا رشته های مرتبط در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی شادگان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ نفر در این طرح گفت: ۱۳ نفر از این تعداد به عنوان مامور سرشماری بکار گرفته می شوند.

 

آلبوغبیش انجام سه مرحله آموزش در خصوص آمارگیری را یادآور شد و افزود: مرحله نخست و دوم این آموزش ها در مرکز و استان صورت گرفت و مرحله سوم نیز از ۲۴ تا ۳۰ شهریور جاری در شهرستان انجام می شود.

 

وی اظهار کرد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی از پنجم مهر تا ۱۸ آبان ماه به مدت چهار روز بصورت همزمان در سراسر کشور اجرا می شود.

 

شهرستان شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است ولی فقط نیمی از این اراضی کشت می شوند.

 

میزان تولید سالانه خرما در شهرستان شادگان با توجه به وجود بیش از ۱۲هزار هکتار نخیلات و دو میلیون اصله نخل در این شهرستان حدود ۵۰ هزار تن است که بیش از ۳۵ هزار تن از این میزان به خارج از کشور صادر می شود.

 

تولید سالانه گندم شهرستان شادگان نیز ۲۸ هزار تن است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.