بخشدار: مشکل کمبود آب در بخش سردشت دزفول جدی است

عصر جنوب: بخشدار سردشت دزفول با بحرانی توصیف کردن وضعیت آب آشامیدنی در این بخش محروم گفت: مشکل کمبود آب در مناطق روستایی بخش سردشت جدی و نیازمند اقدام فوری است.
‘ حسنعلی علیدوست ‘ افزود : علاوه بر شهر سردشت بسیاری از روستاهای این بخش نیز با بحران کم آبی مواجه شده و به دلیل کمبود اعتبار اقدامی برای حل مشکل آب این بخش محروم نشده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت احداث تاسیسات آبرسانی در بخش سردشت از عدم تخصیص اعتبارات آب و فاضلاب روستایی انتقاد کرد و گفت: به دلیل کمبود اعتبار ، اداره آب و فاضلاب روستایی حتی برای آبرسانی با تانکر به روستاهای منطقه با مشکل مواجه است.

 

علیدوست وضعیت آب روستاهای گاومیر ، بنه قیصر ، خیبره و آب بید را نسبت به سایر روستاها بحرانی تر عنوان کرد و گفت: اهالی روستای

 

میدان از دهستان ماهور برنجی حتی از آب تانکر آبرسانی نیز محروم شده اند.

 

وی بیان داشت: خط انتقال آبی که قرار بود از روستای گاومیر و خیبره برای تامین آب در بخش سردشت اجرا شود به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم بلاتکلیف باقی مانده است.

 

بخشدار سردشت وضعیت مدارس عشایری این بخش را نیز بحرانی توصیف کرد و گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی باید به صورت اورژانسی نسبت به رفع مشکلات مدارس عشایری بخش سردشت اقدام شود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول نیز چندی پیش با بحرانی خواندن وضعیت شبکه آب روستایی این شهرستان گفت:کمبود اعتبار ، آبرسانی به یکصد روستای دزفول را با مشکل جدی مواجه کرده است.

 

‘محمدرضا رحمتی مهر’ افزود: مرمت ، بهسازی و نگهداری شبکه آب روستایی شهرستان دزفول به دلیل کمبود شدید اعتبار از سال گذشته تاکنون متوقف شده و ادامه این روند بحران کمبود آب را در روستاهای این شهرستان به دنبال داشته است.

 

وی اظهار داشت: وضعیت اعتبارات اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول به حدی کاهش یافته که حتی امکان مرمت شکستگی های شبکه آب روستایی نیز وجود ندارد.

 

رحمتی مهر بیان داشت:آبرسانی به ساکنان ۲۰ روستای دزفول توسط سه دستگاه تانکر انجام می شود که اعتباری برای تامین گازوئیل این تانکر ها وجود ندارد.

 

بخش کوهستانی سردشت با ۲۴ هزار نفر جمعیت در شمال شهرستان دزفول واقع است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.