مناطق نفت‌خیز جنوب ۴۰ حلقه چاه نفتی در میدان آزادگان حفاری می‌کند

عصر جنوب: معاون حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از حفاری ۴۰ حلقه چاه نفتی توسط این شرکت در میدان مشترک آزادگان خبر داد.

محمد مهدی‌زارعی اظهار داشت: در راستای سیاست راهبردی وزارت نفت مبنی بر توسعه میادین مشترک و بر اساس دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حفاری ۴۰ حلقه چاه نفتی به مناطق نفتخیز جنوب واگذار شده که تاکنون دو دستگاه حفاری در این منطقه مستقر و عملیاتی شده و در حال اعزام سومین دستگاه حفاری به منطقه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه میدان آزادگان مهمترین میدان نفتی مشترک کشور محسوب می‌شود شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای صیانت از منابع کشور تمام توان خود را برای اجرای برنامه حفاری چاه‌ها مطابق با برنامه زمانبندی به کار خواهد بست.

معاون حفاری مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه این شرکت حدود ۱۰ دکل برای حفاری ۴۰ حلقه چاه در منطقه آزادگان اختصاص داده گفت: این دستگاه‌ها به تدریج پس از ترخیص از سایر میادین به سمت آزادگان اعزام خواهند شد.

مهدی‌زارعی تاکید کرد: در صورت تامین به موقع کالا و مواد مصرفی مورد نیاز، حفاری این ۴۰ حلقه چاه در مدت دو سال انجام خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در برنامه حفاری این چاه‌ها، کارهای مهندسی، زمین شناسی، طراحی چاه، حفاری تا رسیدن به نقطه تولید و نصب تاج را برای تحویل به شرکت ملی نفت ایران بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، میدان نفتی آزادگان با مساحت تقریبی ۹۰۰ کیلومتر مربع در ٨٠ کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و تولید از این میدان برای نخستین بار به همت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در یک برنامه زمانبندی شش ماهه با تعمیر شش حلقه چاه اکتشافی محقق و تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه از این میدان از سال ۸۶ آغاز شد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین با حفاری ۱۵ حلقه چاه توسعه‌ای، احداث تسهیلات سطح الارضی و خطوط لوله جریانی در مدت ۱۵ ماه، ظرفیت تولید این میدان را به ۵۰ هزار بشکه در روز در سال ۸۸ رساند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.