دستگیری سه سارق احشام در هندیجان/ کشف چهار میلیارد ریال کالای قاچاق در اهواز

عصر جنوب: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بخش خشک شده تالاب هورالعظیم تا فصل بارندگی آبگیری نمی‌شود.

 

احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار کرد: پیش از این قرار بود در تابستان امسال دریچه‌های ورودی آب رودخانه کرخه به تالاب هورالعظیم باز و بخش‌های خشک‌شده این تالاب آبگیری شود ولی خاکریزهایی از فعالیت‌‌های نفتی در تالاب هورالعظیم به جا مانده بود که مانع جریان یافتن آب در بستر تالاب می‌شدند.

 

وی ادامه داد: این خاکریزها در ۱۰ روز به طور کامل جمع‌آوری و کانال‌های موجود پر شد و اکنون مانعی برای آبگیری تالاب در آن نقطه وجود ندارد ولی با توجه به این که در پایان تابستان قرار داریم و آب کمی در حوضچه‌ها باقی مانده است، برنامه‌ریزی کردیم که برای آبگیری این بخش از تالاب تا آغاز فصل بارندگی اقدامی انجام ندهیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در عملیات آبگیری تالاب، آب به میزان ۲ تا ۳ متر مکعب در ثانیه از حوضچه شماره ۲ به حوضچه شماره ۳ هدایت و از حوضچه شماره ۳ وارد تالاب خواهد شد. البته می‌توان بیشتر از این میزان آب در تالاب هدایت کرد اما ممکن است در حوضچه شماره ۲ در این شرایط با کمبود زیاد آب مواجه شویم.

 

لاهیجان‌زاده اظهار کرد: عملیات آبگیری تا آبان ماه متوقف شده و با آغاز بارندگی‌ها در استان خوزستان انجام خواهد شد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: فعالیت‌های نفتی در آن نقطه از تالاب هورالعظیم همچنان ادامه دارد ولی با توجه به این که تاسیسات نفتی در ارتفاع قرار داده شده و کار عملیات در روی خاک انجام نمی‌شود، دیگر نیازی به خشک کردن تالاب نیست.

 

وی در خصوص آلودگی‌های نفتی ناشی از این فعالیت‌ها در تالاب، گفت: فعالیت نفتی در این نقطه به طور مستمر رصد خواهد شد و مسئولان نفت نیز متعهد شده‌اند که فعالیت‌ها منجر به ایجاد مشکلات زیست محیطی و آلودگی در تالاب نشود.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.