گازهای ناشی از دفن زباله در منطقه برومی اهواز جمع آوری می شود

عصر جنوب: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: گازهای ناشی از دفن زباله در برومی، محل قدیم دفن زباله این شهر، با همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از طریق لوله گذاری جمع آوری می شود

علی بنی عگبه با بیان این مطلب افزود: با توجه به حجم زیاد زباله های دفن شده در محل پیش گفته، پروژه لوله گذاری برای خارج کردن گازهای ناشی از تبخیر  زباله ها، تعریف و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به این که این اراضی در محدوده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد،در تفاهمنامه میان این شرکت و شهرداری اهواز، مقرر شد پس از انجام لوله گذاری در منطقه با تامین اعتبار از سوی شرکت نفت ، این محل به فضای سبز بدل شود.

بنی عگبه گفت: واکنش شیمیایی انجام شده بر روی زباله ها و فرآیند طبیعی درون خاک  باعث انتشار گاز متان و گازH٢S  در منطقه برومی می شود که آزادسازی این دو گاز موجب ایجاد بویی ناخوشاید  می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: یکی از پیشنهادهای این اداره به مناطق نفتخیز جنوب این است که با احداث شبکه لوله، گازهای تولید شده در منطقه جمع آوری شود و برای  تولید برق مورد استفاده قرار گیرد.

محدوده سایت قدیم دفن زباله شهر اهواز در مجاورت روستای برومی یکی از ورودیهای اصلی شرق اهواز است که حدود ٣٠٠ هکتار مساحت دارد که در ٢٠ سال گذشته محل دفن  زباله بوده است .

در حالی که از سوی شهرداری اهواز مکان دیگری  در ٣٠ کیلومتری شمال شرق این شهر برای دفن زباله  به روش علمی اختصاص داده است و  دیگر زباله ها به برومی انتقال داده نمی شود اما مشکلات ناشی از آن همچنان گریبانگیر ساکنان روستای برومی و شرکتهای موجود در این منطقه است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.