کنترل بازار در فصل بازگشایی مدارس

عصر جنوب: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ‌هر ساله در ایام بازگشایی مدارس نظارت از بازار تشدید می‌یابد و امسال نیز این نظارت در قالب طرح ویژه نظارتی اعمال می‌شود.

 

علی‌محمد رحمانی‌زاده اظهارکرد: در این نظارت‌ها کنترل قیمت اقلامی همچون کیف، کفش، پوشاک مدارس و لوازم تحریر و ملزومات اداری در اولویت است.

 

وی افزود: طرح ویژه نظارتی به طور معمول هر سالانه از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد.

 

رحمانی‌زاده تصریح‌کرد: ‌۱۶۰ بازرس سازمان صنعت و تجارت استان در این طرح حضور فعال دارند و بازار را کنترل می‌کنند. ‌علاوه بر این‌، شکایات و گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت و تجارت دریافت می‌شود و همچنین مردم می‌توانند به صورت کتبی و مراجعه حضوری شکایات خود را به ما انتقال دهند.

 

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ‌از اصناف می‌خواهیم که ضرایب سود قانونی را در معاملات خود رعایت و نرخ‌نامه را در محل صنفی خود نصب کنند، به طوری که برای مصرف‌کننده و خریداران قابل رویت باشد. همچنین اصناف باید فاکتور فروش را برای مصرف‌کننده صادر کنند و برچسب قیمت نیز باید بر کالاها نصب شده باشد و مردم سعی کنند کالای مورد نظر خود را از اصناف و کسبه‌ای که کالاهای آن‌ها برچسب قیمت دارند خریداری کنند.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.