استانداری مکلف به رفع موانع سرمایه گذاری است/ رفع بیکاری با افزایش تولید

عصر جنوب: امام جمعه موقت اهواز گفت: استانداری مکلف است تا موانع سرمایه گذاری را رفع کند.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید ثروت در اسلام بسیار مورد تاکید و اشاره واقع شده است. در جامعه اگر هر انسان نقش مولد داشته باشد قطعا به تولید ثروت منجر می شود.

وی افزود: اکنون بیشترین خلاء و دغدغه اصلی خوزستان اشتغال است. در حقیقت تورم و مشکلات دیگر همه یک طرف و اشتغال در طرف دیگر قرار دارد. موضوع بیکاری را با افزایش و حمایت از تولید می توانیم در استان کاهش دهیم که برای این کار باید از سرمایه گذاران دعوت شده و شرایط را برای آنها فراهم کنیم. در واقع رفع بیکاری با افزایش تولید امکان پذیر است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: برای سرمایه گذاری موانع زیادی وجود دارد که استانداری مکلف است این موانع را برطرف کند. طرح ۵۵۰ هزار هکتاری یکی از طرح های مهم برای رونق و ایجاد اشتغال در استان است و در کنار این طرح باید به صنایع تبدیلی نیز توجه شود. در حقیقت کشاورزی و صنایع تبدیلی باید برای مردم استان خودمان اشتغال زایی کند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: همجواری با کشور عراق که تشنه محصولات استان خوزستان هستند نیز یک ظرفیت برای استان محسوب می شود بنابراین برای اینکه بازار عراق را از دست ندهیم باید کیفیت محصولات صادر شده به کشور عراق را بیشتر بررسی کرده و نظارت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نباید برای صادرات به کشورهای دیگر فقط منافع کوتاه مدت را در نظر بگیریم و برای ماندگاری در بازارهای خارجی باید به دنبال منافع بلند مدت و برنامه ریزی درست باشیم.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: حقوق مصرف کننده جزو حق الناس است و محصول مورد استفاده افراد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. تولید کنندگان باید اطلاعات کافی را در ارتباط با محصولات به مصرف کنندگان ارائه دهند.

حسن زاده در پایان گفت: گران فروشی، ارزان فروشی و اطلاع رسانی از جمله مسائل مربوط به حقوق مصرف کننده هاست که با توجه به عصر دیجیتال باید به خوبی در جامعه فرهنگ سازی شوند. اگر بخواهیم کیفیت محصولاتمان بیشتر شود باید به عرصه رقابت وارد شویم که این عرصه در افزایش کیفیت محصولات تاثیر به سزایی دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.