تقویم آزمون کارشناسی ارشد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در جلسه آزمون کارشناسی ارشد از روز دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت لغایت چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت روی سایت سازمان به نشانیwww.sanjesh.org  قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند در این مهلت نسبت به دریافت کارت شرکت در جلسه آزمون اقدام نمایند.

دکتر حسین توکلی  با اعلام این مطلب گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۳ کد رشته امتحانی و ۶ گروه آموزشی برگزار می‌شود.

وی در مورد آمار ثبت‌نام کنندگان گفت: به طور کلی ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب نسبت به ثبت‌نام در آزمون ارشد اقدام نمودند که از این تعداد ۳۹۲ هزار و ۴۸۱ نفر زن و ۳۶۸ هزار و ۶۳۵ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: از ۷۶۱ هزار و ۱۱۶ داوطلب ثبت‌نام‌کننده ۶۸ هزار و ۵۰۳ داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در کد رشته امتحانی دوم (علاوه بر کد رشته‌ امتحانی اول) اعلام کردند و با توجه به این که آزمون هر کد رشته امتحانی به طور جداگانه و در یک جلسه برگزار می‌شود هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید به صورت جداگانه پرینت کارت شرکت در همان آزمون را داشته باشد.به عبارت دیگر برای داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اول علاقمندی خود را به شرکت در کد رشته امتحانی دوم اعلام کردند دو کارت صادر می‌شود.

 

صدور بیش از ۸۲۹ هزار کارت ورود به جلسه آزمون

توکلی در ادامه در مورد تعداد کارت شرکت در جلسه آزمون توضیح داد: با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان و آمار علاقمندان به کد رشته امتحانی دوم برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۸۲۹ هزار و ۶۱۹ کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون برگ راهنما، تاریخ، محل و نحوه برگزاری آزمون از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده و در نشریه پیک سنجش نیز منتشر شده است.

 

برگزاری آزمون در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت

وی در ادامه در مورد زمان برگزاری آزمون ارشد گفت: آزمون ورودی دوره‌ کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۵ و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در صبح و عصر پنجشنبه شانزدهم و جمعه ۱۷ اردیبهشت در ۶۶ شهرستان و ۱۴۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

 

اعلام نتیجه اولیه آزمون ارشد در نیمه دوم خرداد

وی در پایان گفت: نتیجه اولیه‌ آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون در نیمه دوم خرداد ماه روی سایت قرار می‌گیرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.