رمزگشایی از استعفای مسئولین در خوزستان !

عصر جنوب: خوزستانی ها به شنیدن استعفای مسئولین عادت کرده اند و به این مسئله نیز پی برده اند که این نوع استعفاها بیشتر از آنکه رنگ واقعیت داشته باشد صوری است. این نوع استعفاها مثل طلاق صوری والدین آن فوتبالیستی ست که برای دریافت کارت معافیت فرزندشان، متوسل به طلاق صوری می شوند.

هادی خوش سیما در ستون زیر ذره بین روزنامه فرهنگ جنوب نوشت : 
در خبرها آمده بود که شهردار و شورای شهر سوسنگرد ، یکجا استعفا کرده اند و به هیچ وجه حاضر به برگشتن سر کار نیستند. پیرو این خبر ، مصاحبه های متعددی از سوی رییس و نایب رییس شورا بر خروجی رسانه ها قرار گرفت و هر یک به نوبه خود بر طبل درستی این خبر کوبیدند و علت استعفا را نیز اختلاف با فرمانداری این شهر عنوان کردند. اما در نهایت تعجب ، دو روز بعد ، این خبر تیتر یک اکثر رسانه های استان شد : ” استعفای اعضای شورای شهر و شهردار سوسنگرد صحت ندارد.”
در همین رابطه ، فرماندار دشت آزادگان به صراحت اعلام کرده که استعفای اعضای شورا دروغی بیش نیست. از قرار معلوم ، شهردار و اعضای شورا، بی اعتنا به استعفایی که خود ، خبر از آن داده بودند دور هم جمع شده و در کمال آرامش تشکیل جلسه داده اند.
نکته جالب ماجرا اینجاست که فرماندار، رسانه ها را متهم کرده و تمام کاسه کوزه ها را بر سر مطبوعات شکسته و گفته است که هیچ استعفایی در کار نبوده و برخی ها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود بودند. احتمالا جناب فرماندار نمی دانند که خبر دهنده اصلیِ استعفا و گوینده ی اختلاف فرمانداری با شورا ، اعضای شورای این شهر بوده اند نه مطبوعات و رسانه ها. خوشبختانه سند این ادعا نیز موجود است و می توانند با مراجعه به خبرگزاری های “دولتی” استان مصاحبه رسمی ریاست شورای شهر سوسنگرد مبنی بر سنگ اندازی های فرمانداری را به عینه ببینند و بخوانند تا هم به صحت استعفای اعضای شورا پی ببرند و هم دیگر ، انگشت خود را به سمت رسانه ها نشانه نروند. ضمن آنکه اینگونه اظهارات متناقض، مردم را نسبت به مسئولین بدبین خواهد کرد چرا که یک مسئول (عضو شورا) خبر از استعفا می دهد و مسئولی دیگر (فرماندار) آن را دروغ می پندارد!
البته بی شک ماجرای استعفای اعضای شورای سوسنگرد نیز مانند استعفای ۱۸ نماینده خوزستان در مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب بودجه ۹۳ ، صوری بوده و برای گرفتن زهر چشم و یا امتیازات بیشتر صورت گرفته است!
خوشبختانه یا بدبختانه، خوزستانی ها به شنیدن استعفای مسئولین عادت کرده اند و به این مسئله نیز پی برده اند که این نوع استعفاها بیشتر از آنکه رنگ واقعیت داشته باشد صوری است. این نوع استعفاها مثل طلاق صوری والدین آن فوتبالیستی ست که برای دریافت کارت معافیت فرزندشان، متوسل به طلاق صوری می شوند و در نهایت نیز یکی دو ماه بعد دوباره ازدواج می کنند!

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • متاسفانه اینگونه رفتارها ، از عدم داشتن استراتژی تعریف شده توسط شوراها و حتی نمایندگان مجلس میباشد سیاست گذاری ها به صورت تصمیمات درجا هستند و این نیز نشان از ضعف کار حزبی در کشور است کما اینکه در شورای شهر تهران نیز شاهد این اشکال بودیم