با هدف حفظ محیط زیست/واحدهای بازیافت پساب در کنار کارخانه های نمکزدایی ایجاد می شود

عصر جنوب: رییس اداره برنامه ریزی، هماهنگی و کنترل تولید و توزیع مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با هدف حفظ محیط زیست و تامین آب صنعتی تاسیسات نفتی در کنار کارخانه های نمکزدایی واحدهای بازیافت پساب ایجاد می شود.
‘ محسن ولوی ‘ روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در کارخانه های نمکزدایی حجم قابل توجهی پساب تولید می شود که هم اکنون به چاه های دفعی انتقال و به عمق زمین تزریق می شود و این در حالی است که این کارخانه ها برای فرآورش نفت نمکی نیاز به آب صنعتی دارند.

وی افزود: در راستای تامین این نیاز و حذف آلاینده های زیست محیطی پروژه ای برای تصفیه پساب ها تعریف شده است که در قالب آن پس از مطالعه و انجام بررسی های لازم یک واحد آزمایشی (پایلوت) بوسیله یک پیمانکار داخلی احداث و عملکرد آن از سوی واحدهای فنی و مهندسی و محیط زیست شرکت مورد تایید قرار گرفت.

وی اظهار کرد: براین اساس به پیمانکار پروژه مجوز داده شد تا بررسی های فنی و اقتصادی برای ساخت یک واحد تصفیه پساب به ظرفیت پنج هزار بشکه در روز در کنار یکی از کارخانه های نمکزدایی انجام دهد.

ولوی گفت: با انجام این بررسی ها فاز نخست احداث این واحد برای تولید پنج هزار بشکه آب صنعتی از پساب های نمکزدایی و استفاده آنها در کارخانه های نمکزدایی آغاز خواهد شد.

رییس اداره برنامه ریزی، هماهنگی و کنترل تولید و توزیع مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: خروجی واحد تصفیه پساب علاوه بر آب صنعتی، مقادیر زیادی نمک و املاح است که می توان از آن اسید کلریدریک، اسید سولفوریک و نمک خالص تهیه کرد.

وی اظهار کرد: این توانایی نیز وجود دارد تا پساب کارخانه های نمکزدایی طی فرآینده پیچیده تری به آب کشاورزی تبدیل شود که به دلیل هزینه های بالای آن در زمان حاضر در دستور کار نیست.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.