۲۰ نماینده به مجلس ایران اضافه می شود/ خوزستان هم نماینده جدید به مجلس می فرستد

عصر جنوب: خانه ملت نوشت:

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با بیان اینکه طرح افزایش تعداد نمایندگان به زودی در صحن‌ علنی مجلس بررسی می‌شود، گفت: بر اساس این طرح تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

محمدابراهیم رضایی با تاکید بر پایان روند بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: این طرح در نشست پایانی کمیسیون بررسی نهایی و به تصویب رسید و در هفته‌های بعد از تعطیلات مجلس در صحن علنی مجلس رسیدگی می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ۲۰ استان کشور حدود ۲۰ نماینده اضافه شده‌اند، گفت: این استان‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان خود اصلاحاتی را در ترسیم حوزه‌های انتخابیه انجام می‌دهند، همچنین یکی از حوزه‌های انتخابیه استان آذربایجان غربی که دارای دو نماینده بود بعد از تقسیمات کشوری به دو حوزه انتخابیه تقسیم می شود.

او درباره اسامی استان‌های دارای افزایش تعداد نماینده مجلس، توضیح داد: بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها، تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.